#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل راه‌ و شهرسازی سازی خراسان جنوبی گفت: سهم استان خراسان جنوبی از طرح ملی مسکن ۴۰ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی است که پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۳ این واحدها به طور کامل به بهربرداری برسند.

وحید داعی در گفت‌وگو با خبر و هنر اظهار کرد: خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن است .

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مردم بوده و در خراسان جنوبی تاکنون بالغ بر ۷۴ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند که در حال حاضر ۳۳ هزار نفر تایید شرایط نهایی شده‌اند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی جزء استان‌های پیشتاز در بررسی شرایط متقاضیان شرکت در طرح ملی نهضت مسکن است، بیان کرد: تقریباً واگذاری‌های خود را در شهرهای استان به صورت ویلایی انجام داده‌ایم.

داعی اظهار کرد:  برای ۱۰ هزار و ۵۶۰ واحد قرارداد با سازنده منعقد شده و ۲۵۰۹ واحد نیز برای بحث مشارکت مدنی به بانک برای دریافت وام خود مراجعه کرده‌اند .

مشکل تامین آب در ساخت و سازها

وی با بیان اینکه اکنون ۲۳ شرکت انبوه ساز در طرح زعفرانیه مشغول به کار شده‌اند که قرار است چهار هزار واحد مسکونی را احداث کرده و مبلغ اولیه پیمان نیز ۳۴۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: هرچند روند کار در خراسان جنوبی بسیار جلوتر از برخی استان‌ها است، اما تامین دو زیر ساخت آب و برق می‌تواند شتاب کار را بیشتر کند.

داعی بیان کرد: یکی از مباحثی که به ویژه در شهرستان طبس وجود دارد بحث تامین آب برای فونداسیون‌ است که تقریباً کار انجام فونداسیون به دلیل کمبود آب با کندی پیش می‌رود  و گاهی مردم به وسیله تانکرهای سیار شخصی آبرسانی می‌کنند.

وی یادآور شد: در مجموع برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی ۹۷۰ هکتار زمین در استان تامین و برای واگذاری به متقاضیان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

سخنگوی دولت چندی پیش گفته بود: از یک میلیون و ۴۳۹ واحد مسکونی در طرح ملی نهضت مسکن حدود ۶۳ هزار واحد به مرحله نازک کاری و بیش از ۱۴۰ هزار واحد نیز در مرحله سفت کاری است. تاکنون زمین بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است .

انتهای پیام