خراسان جنوبی، این سرزمین طلای سرخ، این روزها برای رسیدن به رشد و بالندگی، نیاز به وحدت در تمام ارکان خود به خصوص در میان دولتمردان، حامیان و نمایندگان عالی دولت دارد. قطار توسعه و سازندگی، تنها باید با حمایت حامیان دولت و با استفاده از نیروهای نخبه استانی توسط دولتمردان، چه به عنوان مدیران ارشد و میانی و چه به عنوان مشاوران، جان بگیرد.

این روزها، دولت مورد هجمه‌ی دلواپسانی قرار گرفته است که معلوم نیست بر مدار چه کسانی می‌چرخند. این امر هم باید در استان‌ها مورد توجه مخصوص نمایندگان عالی دولت، قرار گیرد. حامیان دولت و دولتمردان، باید بدون هر گونه شعار «مرده باد» و «زنده باد» در کنار هم قرا گیرند تا از گزند هجمه‌های به وجود امده توسط این دلواپسان در امان بمانند.

این روزها گاهی حتی رسانه‌های خارجی هم، به تحریک همین دلواپسان، بر ارمان‌های رای بیست و چهار میلیونی مردم می‌تازند و جوری وانمود می‌کنند که گویی جریانی از دولت و ملتند که در این کار دست دارند. همه حامیان دولت باید هوشیار باشند تا به وحدت رویه‌ای برسند که به وسیله آن، با هوشیاری تمام در کنار دولتمردان، حامی ارمان‌های احیا شده باشند. در این میان نقش نمایندگان عالی دولت هم بسزا و کلیدی است، تا با مشاوره از حامیان دولت و با شفاف‌سازی ، مشکلات را شناسایی و رفع کنند و بدین‌گونه در کنار انها قرار بگیرند. حتی در موارد مختلف از این حامیان در مناصب دولتی و مدیریتی متناسب با  تخصصشان، یا به عنوان مشاور، بهره ببرند. در کنار تمام مسایل پیش رو، استفاده صحیح و بجا از نیروهای جوان و نخبه هم اهمیت بالایی دارد. این امر در زنده نگه داشتن تفکر اصلاحات و اعتدال در اینده نقش بسزایی خواهد داشت. پس مسئولان استانی و مدیران ارشد و نمایندگان عالی دولت، می‌بایست در این امر هم، به خصوص در خراسان جنوبی، با تمام قوا ورود پیدا کنند تا نسل اینده مدیران این استان، با نگاهی اصلاحگر و توسعه‌گرا تربیت شوند و از تجربیات مدیریتی مدیران سیاسی و اقتصادی و ستادی جریان، استفاده کنند تا این توسعه همه جانبه محقق گردد. حتی به نظر می‌اید با رعایت حریم اختیارات دولتمردان، تشکل‌های انتخاباتی دولت به عنوان پایه‌ای مهم در امر مشاوره در عزل و انتصابات، مورد توجه آنان قرار گیرند تا جلوی سوء استفاده دلواپسان گرفته شود. به علاوه، این روزها نباید دست به تحرکاتی زد که باعث سوء تفاهم‌های مختلف گردد و حامیان را از بدنه دولت جدا کند. در نهایت وحدت بین دولتمردان و حامیان دولت، جزء ضروریات این روزها هست. وحدتی که بر پایه اعتماد بین طرفین شکل بگیرد. اعتمادی که تحت هیچ شرایطی خدشه‌دار نگردد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله