استاندار خراسان جنوبی گفت: با رویکرد دولت سیزدهم فضای حاکم بر کشور، فضای کار، تلاش و جنب و جوش است و ما هم باید این فضا و رویکرد را در استان پیاده و اجرا کنیم.

 جواد قناعت روز شنبه در دیدار نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، شهرداران و اعضای‌ شوراهای اسلامی شهرهای قاین و حاجی‌آباد ادامه داد: تحریم‌های نظام سلطه، ضعیف بودن برخی مدیران سطح کشور و شیوع کرونا، مشکلاتی را برای کشور به همراه داشته است.

وی گفت: فشار اصلی این مشکلات بر مردم به‌ویژه در مناطق محروم‌تر و کمتر برخوردار است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه معیشت مردم، شرایط مساعد نیست افزود: با وجود مجلس انقلابی و با همت رئیس جمهوری و برنامه‌های کارآمد ایشان، بارقه‌های امید در بین مردم آشکار شده است.

وی گفت: طی همین مدت کوتاه، اقدامات درخور توجهی صورت گرفته اما برای رسیدن به مقصود، راه سختی در پیش داریم.

 کار بدون حاشیه، ادبیات واحد در استان شود

قناعت با اشاره به ظرفیت‌های استان متذکر شد: برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها در راستای رفاه، توسعه و تحول باید همه در کنار هم قرار بگیریم، فضای همدلی، تعامل و وفاق شکل بگیرد و کار بدون حاشیه، ادبیات واحد حاکم بر استان شود.

وی به اقداماتی اشاره کرد که در راستای توسعه و پیشرفت استان صورت گرفته است و گفت: ما باید با تلاش شبانه‌روزی و با استفاده از این فرصت که دولت و مجلس به مناطق محروم توجه ویژه دارند، در راستای تعالی استان گام‌های بلندتری برداریم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر مسایل مطرح شده در این نشست افزود: برای تحقق هرچه سریع‌تر این مطالبات و رفع مشکلات عنوان شده باید موارد اولویت‌بندی شود.

وی گفت: این موارد طی نشست‌های کارشناسی با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور دستگاه‌های مرتبط بررسی و واکاوی شوند و با تعیین ضرب‌الاجل در دستور کار حوزه‌ها قرار گیرند.

قناعت بیان کرد: نتایج این جلسات در قالب یگ کزارش جامع به دفتر استاندار ارائه تا در جلساتی خاص و در بازدیدهای میدانی تصمیم‌گیری شود.