?استاندار خراسان جنوبی گفت:مرکز بیرجند شناسی و بنیادهای مشابه، فرصت های خوبی برای برقراری ارتباط بین علم و عمل می باشند.
ملانوری با بیان این مطلب در مراسم افتتاح مرکز بیرجند شناسی خاطر نشان کرد: راه اندازی مرکز بیرجند شناسی، حرکت بسیار خوب و از نیازهای واقعی استان است.
?وی ادامه داد: حرکت زیبای شورای شهر و شهرداری در بهره برداری از این مرکز، هم موجب احیای برگی از تاریخ این منطقه با بهسازی این فضای تاریخی شد و و هم این که به معرفی هر چه بیشتر شهر بیرجند و استان خراسان جنوبی منجر می شود.
?استاندار، خراسان جنوبی را مهد پرورش علما، مشاهیر، نخبگان و اندیشمندانی خواند که در طول حیات خود، خوش درخشیده و منشأ حرکات بزرگی در پیشرفت های علمی شدند.
?ملانوری تأکید کرد: تفکر و اندیشه اندیشمندان و نخبگان، موتور محرکه توسعه یافتگی است.
?وی متذکر شد: توسعه واقعی زمانی اتفاق می افتد که بین ارکان توسعه و جامعه علمی، معاشرت و هم نشینی اتفاق بیفتد.
به گفته وی؛ خراسان‌جنوبی به لحاظ منابع انسانی صاحب فهم و اندیشه و همچنین منابع در خدمت توسعه، غنای خوبی دارد و اگر قرار است شاهد پیشرفت استان باشیم باید بین این دو بخش مجالست و هماهنگی رقم بخورد.
?استاندار با اشاره به این که نسل امروز ما بیش از هر زمانی به این همراهی و آشنایی نیاز دارند،خاطر نشان کرد: اگر قرار است جوانان در دانشگاه هایی که به برکت نظام شکل گرفته، دانش آموخته شوند و آینده کشور را مدیریت کنند، قطعاً به الگوهای خوبی در زمینه های برنامه ریزی و اجرایی نیاز دارند.
?ملانوری ادامه داد: بهترین مکان برای معرفی چنین الگوهایی، همین مراکز و بنیادها هستند.
?وی به تعدد جامعه دانشگاهی و علمی استان و تکثر ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، معدنی و علمی اشاره کرد و گفت: نمی شود ما این ثروت ها را بشمریم و بگوییم خراسان جنوبی، به لحاظ خدمات، زیرساخت ها و رفاهیات، استانی محروم است.