۴۶۰ پرورش دهنده ماهی در خراسان جنوبی، رزق و روزی شان را از استخر‌ها می‌گیرند.

سورگی مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ پروانه بهره برداری بهداشتی آبزی پروری روستایی و غیرصنعتی و یک پروانه تأسیس شیلات صنعتی در استان صادر شده است.

او افزود: ظرفیت پرورش و تولید بیش از هزار و ۵۰۰ تن ماهی گرمابی، بیش از ۱۰۰ تن ماهی سردابی و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان وجود دارد.

سورگی بیان کرد: انواع ماهیان گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد و انواع ماهیان سردابی که شامل قزل آلا می‌شود در استخر‌های پرورش ماهی و سد‌های استان در حال پرورش و تکثیرند.

به گفته مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پارسال تاکنون در حوزه آبزی پروری، زمینه برای تثبیت اشتغال و اشتغال زایی ۴۶۰ هم استانی فراهم شده است.

او اظهار کرد: هم اکنون از ۹ سد استان برای  پرورش ماهیان گرمابی استفاده می‌شود که پارسال ۴۶۱ تن ماهیان گرمابی از آن‌ها صید شده است.

سورگی با اشاره به اینکه یکی از شرایط دریافت تسهیلات آبزی پروری، داشتن پروانه فعالیت از سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی استان است، ادامه داد: از پارسال تاکنون، بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان آبزی پروری پرداخت شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور