مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مسیرهای گردشگری به منطقه تجنود شهرستان زیرکوه تا اطلاع ثانوی بسته است.

دره تجنود در فاصله ۷۰ کیلومتری جنوب شرق مرکز شهرستان مرزی زیرکوه و در مجاورت روستای قدیمی تجنود قرار دارد که یکی از مناطق خوش آب و هوا و هدف گردشگری است.

حسن رمضانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شلوغی جمعیت در منطقه گردشگری تجنود و وضعیتی که شهرستان زیرکوه در چند روز گذشته داشت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این مسیر گردشگری مسدود شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای تعطیلی سایر اماکن گردشگری استان نیست زیرا تصمیمی از سوی ستاد استانی در این خصوص گرفته نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: البته برگزاری مراسم عروسی و جشن در این امکان ممنوع بوده اما بازدید گردشگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بلامانع است.

وی افزود: پذیرش تور گردشگری داخلی هم با نظارت کامل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

رمضانی تاکید کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در اماکن گردشگری و اقامتی رعایت نشود، قطعا این امکان پلمب خواهد شد.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای گردشگری و اقامتی از اسفند پارسال بیش از ۹۰ میلیارد تومان به فعالان این بخش در استان خراسان جنوبی خسارت وارد کرده است.

وی افزود: اماکن گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی‌های استان خراسان جنوبی در پی شیوع کرونا از اسفند سال گذشته تعطیل و فعالیت مجدد آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عید فطر امسال آغاز شد.

روند ابتلا به ویروس کرونا از نیمه خرداد امسال در خراسان جنوبی افزایشی شده و همچنان رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی مورد تاکید متخصصان و مسوولان است.

به لحاظ وضعیت رنگی اعلام شده شهرهای بیرجند، سربیشه و قاین در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند.

شهرهای خوسف، درمیان و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و بقیه شهرهای استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند. در حال حاضر هیچ شهر استان وضعیت سفید ندارد.