مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی، استانی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل بسیار است و امروز دهیاری‌ها می‌توانند با استفاده از این پتانسیل‌ها در زمینه صنعتی، کشاورزی و گردشگری موجبات پیشرفت همه جانبه را فراهم آورند.

عالیه خواجوی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی، به مناسبت روز شهرداری و دهیاری پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دهیاری‌ها مهم‌ترین نهاد شکل‌گیری مدیریت روستایی محسوب می‌شوند و نقش تاثیرگذاری در رشد و بالندگی و توسعه سکونتگاه‌های روستایی دارند.

بی تردید از ابتدای شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا به امروز نقش دهیاری‌ها در شکل‌گیری جامعه مردم‌سالار مبتنی در آرای مردم بسیار واضح و مبرهن بوده است.

خراسان جنوبی، استانی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل بسیار است و امروز دهیاری‌ها می‌توانند با استفاده از این پتانسیل‌ها در زمینه صنعتی، کشاورزی و گردشگری موجبات پیشرفت همه جانبه را فراهم آورند.

اینجانب ضمن تبریک چهاردهم تیرماه، به عنوان روز شهرداری و دهیاری به تمامی تلاشگران این عرصه بویژه دهیاران عزیز استان بر این باورم که با همت خادمان مردم در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با بهره‌گیری از پتانسیل‌های اقتصادی, کشاورزی و گردشگری، مشارکت‌های اجتماعی و همراهی سرمایه‌گذاران، با توجه به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با عنوان جهش تولید و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید می‌توانیم شاهد شکوفایی این نهادهای مردمی و خدوم در سطح استان باشیم.