?استاندار خراسان جنوبی گفت: نظام جمهوری اسلامی، نظام خدمت است و فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته باید در راه خدمت به مردم صرف شود.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان طبس خاطر نشان کرد:فرصت و مجالی که نظام به ما به عنوان مسئولین منطقه داده،مثل گذشتگان گذراست و به زودی تمام می شود لذا باید در این مجال به گونه ای اقدام کنیم که در پیشگاه خداوند متعال، مردم و وجدان خود، پاسخ درستی داشته باشیم.
?وی با اشاره به ظرفیت های غنی استان به ویژه شهرستان طبس تصریح نمود: بدون تردید ما در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم که برای بهره برداری و بهره مندی مردم از این ظرفیت ها چه کرده ایم؟
?استاندار گفت: اولین گام برای بهره برداری هر چه بهتر از این استعدادها این است که برنامه ریزی بر پایه اطلاعات، تفکر، تدبیر و اندیشه درست داشته باشیم و با تعامل و هم افزایی همه پتانسیل های علمی را بکار گیریم و همه در یک جهت به سمت توسعه پیش برویم.
?ملانوری با اشاره به این که گام دوم در این راه، انگیزه داشتن است، افزود: مدیر، کارمند، کارگر و بخش خصوصی نشسته، نمی تواند کاری پیش ببرد، وقتی این همه ثروت داریم اما انگیزه و همتی برای بهره برداری نداشته باشیم، راه به جایی نمی بریم.
?وی خلاقیت و نوآوری را هم نکته مهمی خواند و گفت: برای استفاده هر چه بهتر از این ظرفیت ها باید راه هایی تازه و نو پیدا کنیم و با استفاده درست از همه منابع و ذخایر در کنار هم برای توسعه برنامه ریزی نماییم.
?به گفته وی؛ توسعه، پیشرفت، برکت و رحمت خدا در اتحاد و همبستگی است و ما زمانی می توانیم به این مهم دست یابیم
که همه در کنار هم باشیم.
?استاندار تأکید کرد: توسعه شهرستان، استان و کشور اتفاق نمی افتد مگر این که در جامعه تفکر توسعه ای شکل بگیرد.
?ملانوری ادامه داد: ما اگر بخواهیم و اراده کنیم، می توانیم بر مشکلات فائق آییم و به پیشرفت برسیم.

?وی به بازدیدی که از معدن ذغالسنگ داشت، اشاره کرد و گفت: ذغالسنگ، فرصت بزرگی است و بر اساس رایزنی هایی که امروز صورت گرفت به زودی در جلسه ای با حضور عوامل دست اندرکار، مراحل مختلف کار، از اکتشاف تا بهره برداری و رسیدن به محصول و بازار فروش مورد پایش و بررسی قرار می گیرد تا ببینیم از چه طریق می توانیم شرایط موجود را توسعه بدهیم.
?به گفته وی؛ موضوع زیرساخت های امداد و نجات ذغالسنگ از مواردی است که قبلاً تأکید شده اما به فراموشی سپرده شده است و امروز تأکید شد به طور جدی پیگیری شود.
?استاندار در ادامه از وضعیت راه های شهرستان گفت و متذکر شد: راه های طبس مربوط به این شهرستان نیست بلکه ظرفیتی ملی است که همه کشور از آن منتفع می شوند.
?ملانوری گفت: از ظرفیت راه های طبس، مرز ماهیرود، بندر عباس، سیستان و بلوچستان و همه کشور استفاده می کنند لذا به همین نسبت هم باید برای توسعه آن پیگیری شود.
?وی به نیاز اعتباری پست برق طبس برای بهره مندی واحدهای صنعتی نیز اشاره کرد و تأکید نمود: با توجه به اهمیت موضوع، کمک می کنیم که این پروژه شتاب بگیرد.
?استاندار برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان هم راهکارهایی ارائه کرد و تصریح نمود: اجرای این برنامه ها و انتخاب بهترین راهکار، نیاز به کار کارشناسی دارد و امیدواریم بتوانیم به زودی بهترین تصمیم را در این زمینه بگیریم.
?ملانوری از برنامه اش برای رفع مشکلات دامداری های شهرستان نیز گفت.