نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت:وقتی اسلام به عنوان ایمان در فرد به فعلیت رسید آن وقت فرهنگ بسیجی در فرد ایجاد شده و این فرهنگ در همه اقشار جامعه وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای شورای اقشار سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: اسلام حرکت و عمل است و واژه بسیج وقتی در فرد به فعلیت رسید یعنی انسان به درجه ایمان رسیده و بسیجی همان فرد باایمان است.

وی اظهار داشت: جامعه ما جامعه اسلامی است اما همه افراد مثل یکدیگر نیستند و آنچه امروز در اصطلاح به بسیجی به عنوان فرهنگ نگاه می‌شود، جایگاهش ایمان است و منحصر به یک قشر نیست.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: در هر قشری فرد کم‌ایمان، با ایمان و بی‌ایمان وجود دارد و افراد با ایمان در هر قشر همان افراد با فرهنگ بسیجی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بسیجی در دفاع هشت سال برای شرق و غرب خط و نشان کشید اما این گوشه‌ای از کار بسیجی است، کمونیست‌ها دین را افیون جامعه می‌دانند اما تفکر بسیجی این حرف‌ها و تبلیغات را نابود کرد، شوروی و صدام از بین رفتند اما آنچه باقی می‌ماند اسلام ناب محمدی(ص) و تفکر بسیجی است.

وی افزود: به همه اقشار مختلف شجره طیبه بسیج ارادت داریم و همه مردم ما مسلمان هستند و تفکر بسیجی و انقلاب اسلامی در جهان ظهور پیدا کرده و تنها مکتبی که به تعبیر قرآن باقی می‌ماند مکتب اهل بیت(ع) بوده که شرط آن عدالت است و تنها مکتبی که در دنیا به شکل علمی تثبیت شده مکتب امام صادق(ع) و بازگشت حضرت مهدی(عج) برای اجرای عدالت است.

مسوول ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هم گفت: ۲۲ قشر بسیج در استان داریم که تا قبل از سال ۱۳۸۰ تنها چند قشر در بسیج داشتیم اما امروز در تخصص های مختلف قشر بسیج داریم که در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند.

سرهنگ جواد عقیلی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که در بسیج هم‌افزایی لازم است یعنی باید قشرهای مختلف در بسیج حضور داشته باشند و معظم له تاکید دارند که هم‌افزایی در اقشار انجام شده و این اقشار دنبال مطالبه‌گری باشند.

وی اظهار داشت: ۱۶۹ نفر مسوول سازمان، فرمانده حوزه و یا مدیر کانون در بسیج اقشار فعالیت دارند و برنامه های بسیج را در سطح استان اجرا کرده و جامعه هدف آنها ۲۸۰ هزار نفر عضو هستند که توسط این اقشار اداره می‌شوند.

وی یادآور شد: در سال جاری بحث فرآیند محوری را در بسیج اقشار دنبال می‌کنیم و به دنبال رفع مشکلات و شناسایی ظرفیت‌های خراسان جنوبی هستیم و اقشار بیشتر به دنبال مطالبه‌گری هستند تا ظرفیت های استان تقویت شده و مشکلات رفع شود.