معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  گفت: آنچه توسط نماینده خبرنگاران درخصوص مشکلات خبرنگاران مطرح شد خواسته‌های به حقی است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

ناصر خوش خبر افزود: از زمانی که وارد استان شده‌ام تاکنون نتوانسته‌ام با جامعه خبرنگاران ارتباط خوبی برقرار کنم که از این بابت عذرخواهی می‌کنم و امید است بتوانیم در کنار هم برنامه‌های توسعه ای استان را پیش ببریم.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌هایی که استاندار خراسان جنوبی در دولت تدبیر و امید دنبال می‌کنند و بر ما نیز تاکید دارند دوندگی و پیگیری مشکلات استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در این خصوص نگرانی‌هایی وجود دارد یا اینکه تلاشی که بایستی نخبگان و گروه‌های مرجع برای تسهیل و رسیدن مولفه‌ها سلبی توسعه دنبال کنیم شاید به تنهایی از عهده دولت و بدون دخالت خبرنگاران در روند اقدامات به خوبی پیش نرود.

وی ادامه داد: در این زمینه نیاز است خبرنگاران با سلامت کامل و نگاه مثبت در راستای مطالبات مردم گام بردارند و مسئولان نیز نباید هیچ گاه نگران نظارت خبرنگاران و دلسوزانی که حوزه کاری را نقد می‌کنند، باشند.

خوش‌خبر عنوان کرد: نکته دیگری که در خراسان جنوبی نیاز به مساعدت خبرنگاران داریم کارکرد در چارپوب قانون است، خط قرمزها را نباید خودمان تغییر بدهیم بلکه خط قرمزهای نظام منافع و ارزش های ملی و اسلامی است.

وی گفت: اگر خبرنگاران تشکیلاتی را نقد کردند و در مقابل مورد بی مهری قرار گرفتند یا اینکه پای آنان به مراجع قضایی باز شد نباید نگران باشند چون خبرنگاران بیشترین تاثیر را در حفظ سرمایه‌های اجتماعی، شفاف‌سازی، حفظ ارزش‌ها و سایر دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هیچ دستگاه یا تشکیلاتی نمی‌تواند مانند خبرنگاران با تیرگی‌ها و عدم شفافیت سازی‌ها مقابله کند لذا از این قشر درخواست داریم در میدان باشند ما را نقد کنند و پیشنهادات سازنده داشته باشید.

وی افزود: زمانی نقدها تاثیرگذار است که منصفانه باشد نه اینکه با هدف، گرایش یا جریان سیاسی خاص همراه باشد.

خوش‌خبر اظهار داشت: اهل قلم شاید برخی اوقات ناملایماتی دیده و چشیده‌اند اما بنا بر رسالتی که دارند انتظار داریم وجدان کاری و اخلاق نویسندگی داشته و پیگیر مشکلات مردم باشند.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی که دشمن بارها و بارها ما را تهدید کرده و جنگ اقتصادی تمام عیار را رقم زده است لذا خبرنگاران می‌توانند با این تهدیدها مقابله کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: درخواست داریم خبرنگاران با جدیت تمام در زمینه ایجاد نشاط، امیدواری، کارآمدی نظام و مقابله با این تهدیدها قلم بزنند و ما را در رسیدن به اهداف توسعه در خراسان جنوبی یاری کنند.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان نیاز به همدلی، وحدت و هم‌افزایی داریم، در شرایط کنونی با محدودیت منابع مواجه‌ایم لذا اگر بخشی از اقدامات زیرساختی و زیربنایی در موعد مقرر رقم نمی‌خورد به خاطر این کمبودهاست که با اولویت‌بندی در دستور کار قرار می‌گیرد.

خوش‌خبر یادآور شد: نگاه استاندار خراسان جنوبی نسبت به نقش و کارکرد خبرنگاران و ایثار در حوزه اطلاع رسانی، این است که قدرشناس تلاش‌های این قشر هستند ما نیز به عنوان نیروهای زیرمجموعه، به نقش و عملکرد صحیح شما ایمان داریم.

آیین گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات خراسان جنوبی در باغ و عمارت شوکت آباد بیرجند برگزار و از خبرنگاران این استان تجلیل شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله