?استاندار خراسان جنوبی از حضور پرشور مردم در دیدار با رئیس جمهور، به عنوان خلق حماسه ای دیگر در استان یاد کرد.
دکتر قناعت با بیان این مطلب  به سفر دو روزه رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت به استان اشاره و خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی، استان فرهنگ و هنر، پدران علوم، شهدای پرآوازه مانند شهیدان کاوه و ناصری، استانی انقلابی با مردمی دوست داشتنی است که در روز پنجشنبه با حضور چشمگیر و پر شور خود در دیدار مردمی رئیس جمهور در استادیوم آزادی بیرجند ، حماسه ای دیگر خواهند آفرید.
?به گفته وی؛ رئیس جمهور فرزند و نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری است و از همه گروه های مرجع،صنوف و همه کسانی که دل به نظام و انقلاب دارند و دنبال پیشرفت استان هستند، درخواست می کنیم در دیدار با رئیس جمهور حضور یابند.
?وی تأکید کرد: هرچه حضور مردم در این دیدار پررنگ تر باشد، پیگیری های ما برای تحقق مطالبات مردم استان در سطح ملی آسان تر خواهد بود.
استاندار با بیان این که برنامه های بسیار خوبی برای سفر دوم رئیس جمهور به استان پیش بینی شده، گفت : سفر رئیس جمهور به چند شهرستان، دیدار مردمی و افتتاح بعضی از پروژه ها از جمله برنامه های پیش بینی شده است.
?قناعت افزود: افتتاح واحد احیای فولاد قاین با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و با اشتغالزایی برای ۴۵۰ نفر مستقیم و هزار نفر غیر مستقیم با حضور رئیس جمهور از جمله برنامه های سفر می باشد.
?وی با بیان این که واحد فولاد سازی قاین با ۸۰درصد پیشرفت در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد، افزود:واحد پرس پخت تایر کویرتایرکه با بهره گیری از متخصصان داخلی دانش بنیان و فناوری ۷۸ هزار دلار از مشابه خارجی آن ارزان تر تولید شده و سبب قطع وابستگی در این زمینه شده است نیز در این سفر افتتاح می شود.
?به گفته وی؛ عملیات اجرایی تایر های سنگین با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیز در کارخانه کویر تایر کلنگ زنی می شود.
?استاندار گفت: مدول دوم تصفیه خانه بیرجند با ۷۰۰ هزار میلیارد تومان از طرح های دیگری است که در این سفر با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.
?قناعت با اشاره به بازدید رئیس جمهور از طرح نهضت ملی مسکن بیرجند هم گفت: افرادی که در این طرح ثبت نام کرده اند با توجه به این که آورده اولیه متقاضی مسکن ملی زیاد است، خواستار افزایش تسهیلات شده اند که از چند ماه قبل مکاتباتی در این خصوص انجام شده که در نهایت منجر به قول افزایش تسهیلات برای کاهش سهم آورده متقاضی شد.
?وی با بیان این که فرمانداران و ائمه جمعه حضوری و در سفرهای شهرستانی مشکلات و درد دل های مردم را به ما منعکس می کردند که این خواسته ها برای پیگیری بسته بندی شد ، ادامه داد: موضوع راه آهن برای مردم استان، مهم و کلیدی است و در ۱۲ ماهی که در خراسان جنوبی بوده ام بیشترین وقت را برای آن گذاشته ام.
?به گفته وی؛ یکی از مصوبات سفر اول راه آهن بیرجند_ قاین_ یونسی است که بخشی از راه آهن چابهار _ سرخس است که با توجه به سرمایه گذاری هندی ها در چابهار یکی از پروژه های مهمی می باشد که کنسرسیومی ریلی متشکل از چند شرکت و بانک به سرگروهی بانک رفاه برای این منظور تشکیل شده است.
?استاندار با اشاره به این که صندوق توسعه ملی دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای انجام این کار پیش بینی کرده، گفت: پرداخت این مبلغ به دولت مشکل قانونی دارد که برای رفع آن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید تضامین مورد نظر را تأمین کند.
?قناعت با بیان این که بانک رفاه هم از دولت درخواست تضمین دارد که باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور آنها را ارائه کند، تصریح نمود: با پیگیری های شخص رئیس جمهور و رئیس دفتر ریاست جمهوری خبرهای خوبی در این خصوص در راه است که مردم این خبرها را از زبان رئیس جمهور خواهند شنید.
?وی درباره تفاوت های دور اول و دوم سفر ریاست جمهور گفت: در سفر اول شورای اداری با حضور رئیس جمهور برگزار می شد اما در این سفر شورای برنامه ریزی برگزار می شود که خروجی خوبی برای استان می تواند داشته باشد.
به گفته وی؛ در جلسه شورای برنامه ریزی استان مصوبات مورد نظر بررسی خواهند شد،
?استاندار با بیان این که در این سفر جلسه سرمایه گذاری پیشرفت و آبادانی با حضور سرمایه گذاران کشور و بعضی از نهادها برگزار می شود، گفت: قبل از این فرصت های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی را ارائه کرده ایم و آخرین جلسه آن در تهران با حضور نمایندگان مجلس برگزار می شود تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان اقدام کنند لذا مدیران کل مرتبط از این فرصت باید بیشترین استفاده را بکنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور