– استاندار خراسان جنوبی گفت: کشاورزی از پیشران‌های توسعه اقتصادی استان است و یکی از مهمترین ظرفیت‌ها، وجود محصولات کشاورزی استراتژیک است که سرمایه‌گذاری در آنها می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی به همراه داشته باشد.

بهمحمد صادق معتمدیان در نشست بررسی چگونگی سرمایه‌گذاری هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: تمام تلاش ما بر این است که از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را برای توسعه استان ببریم.

وی با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت استان در زمینه کشاورزی فعالند، تصریح کرد: حوزه کشاورزی از پیشران‌های توسعه اقتصادی استان و از اولویت‌های ما در برنامه‌ریزی‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات استان، جهت‌دهی برنامه‌ها در زمینه کشاورزی است.

وی با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم‌آبی و تصویب آن در کارگروه ملی افزود: بر اساس نقشه راه تعیین شده در این سند، تکلیف و مأموریت همه دستگاه‌ها در راستای مدیریت منابع موجود و جبران کمبود آب استان در افق ۱۴۲۰ مشخص شد.

معتمدیان گفت: یکی از طرح‌هایی که در همین زمینه در استان وارد فاز اجرا شده، ایجاد هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای است.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته و  با انجام مقدمات کار از جمله تخصیص زمین و تأمین زیرساخت‌ها، فراخوان جذب سرمایه‌گذاران متقاضی برای این ابرپروژه منتشر شد.

استاندار خراسان جنوبی هدف از انتشار این فراخوان را ترغیب مردم به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران به مشارکت در این پروژه عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان است.

معتمدیان افزود: سرمایه‌گذاری در هر کدام از این حوزه‌ها، می‌تواند برای شخص سرمایه‌گذار و استان پیامدهای خوبی به همراه داشته باشد.

بزرگی، مدیر عامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این نشست آمادگی ستاد برای سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان خراسان جنوبی را مطرح کرد.

بازدید از مناطق مختلف خراسان جنوبی و رصد میدانی ظرفیت‌ها از مهمترین برنامه‌های مدیران استان برای نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود.