رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: حوزه هنری استان فضای ساختمانی مستقل ندارد و در محیط استیجاری مستقر است.

مجید کریمیان در بازدید استاندار خراسان جنوبی از حوزه هنری استان افزود: یکی از مطابات به‌حق مجموعه حوزه هنری خراسان جنوبی و مردم منطقه مهرشهر بیرجند تکمیل و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی است که نیاز به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار دارد و با تکمیل این مجتمع، حوزه هنری به این مجموعه منتقل خواهد شد.

وی پیشرفت فیزیکی مجتمع فرهنگی مهرشهر را حدود ۱۵ درصد بیان کرد و گفت: عملیات اجرایی این مجتمع در ۲ طبقه دارای سالن آمفی تئاتر، سالن فیلم، کارگاه‌های هنری، گالری، محیط‌های آموزشی و سایر موارد در سال ۹۸ آغاز شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون برای این پروژه در زمینی به مساحت هزار و ۴۵۰ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متریمربع یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: جامعه هنری استان علاقه‌مند است همراه با نظام در راستای رشد و پیشرفت آن و تحکیم بنیان‌های نظام و انقلاب همکاری لازم را داشته باشد و برای اینکه بتوانیم یک جبهه محکم در مقابل دشمنان نظام جمهوری اسلامی در عرصه جنگ نرم ایجاد کنیم با مسوولان همراه هستیم.

کریمیان گفت: حوزه هنری این افتخار را دارد که مولود انقلاب اسلامی است و از سال ۵۸ با خیزش مردم و تاسیس نهادهای انقلابی ایجاد شد.

وی افزود: بعد از دوران جنگ تحمیلی دفاتر حوزه هنری در سطح استان‌ها راه‌اندازی شد و از فعالیت حوزه هنری خراسان جنوبی ۱۵ سال می‌گذرد اما دفاتر شهرستانی نداریم و در چند سال اخیر دفتر هنر مردمی در بشرویه ایجاد شده اما دارای محدودیت‎‌های زیادی است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی عنوان کرد: افتخار ما در استان حضور پیشکسوتان، شاعران، هنرمندان و جوانان انقلابی است که در دهه اخیر تولیدات زیادی در حوزه‌های متعدد داشته‌اند.

وی گفت: بیش از ۲۰۰ هنرمند در خراسان جنوبی در ۲ روز بیانیه اعتراضی علیه اتفاقات اخیر را امضا و حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند.

کریمیان با اشاره به مشکلات چاپ کتاب و کمبود اعتبار افزود: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و چاپ کتب روایی مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت نیازمند حمایت هستیم چراکه کمبود اعتبارات باعث می‌شود مدت زمان انتشار طول بکشد و نویسنده زمان طلایی استفاده از راوی را از دست بدهد.

وی تصریح کرد: ۳۰ عنوان کتاب به همت حوزه هنری استان تهیه شده اما هنوز به مرحله چاپ و تیراژ بالا نرسیده است و نیازمند تامین اعتبارات برای دیده شدن آثار نویسندگان استان هستیم.

در حاشیه این بازدید از پوستر کارگاه طراحی پوستر سرافراز ایران با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان رونمایی شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای دوره‌ای از دستگاه‌های اجرایی استان امروز به حوزه هنری خراسان جنوبی رفت و روز گذشته (دوشنبه) نیز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید کرد.

جواد قناعت در این بازدید گفت: حوزه هنری استان فضای ساختمانی مستقل نداشته و در محیط استیجاری مستقر بوده که خروج از این وضعیت یکی از فوریت‌های این جلسه است.

وی افزود: طی این سال‌ها به‌ حوزه هنری استان کم‌توجهی شده و اولین کار جدی ما استقرار حوزه هنری در مجتمع فرهنگی مهرشهر بیرجند است تا حداقل از وضعیت استیجاری خارج شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور