فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط ارتش در استان برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ ۲ ستاد محمود محمودی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: امسال برنامه رژه نیروهای مسلح که از برنامه‌های شاخص ما در هفته دفاع مقدس بود به دلیل حفظ سلامتی مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار نمی‌شود.

وی اظهار داشت: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با حضور همه فرماندهان نظامی و یگان‌های ارتش در استان، شرکت در نماز جمعه در صورت تشکیل، غبارروبی مزار شهدا با حضور نیروهای نظامی در استان، شرکت در نمایشگاه هفته دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا، حضور تیم‌های پزشکی ما در روستاهای منطقه و اهدای بسته بهداشتی برای مبارزه با کرونا از جمله برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ بیان کرد: ۳۶۷ شهید، ۱۰۰ نفر آزاده و ۵۱۰ نفر جانباز و ایثارگر از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در خراسان جنوبی هستند.

محمودی گفت: در سطح نیروی زمینی و ارتش به دلیل رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مورد مثبتی از ابتلای کرونا نداشتیم و طبق گزارشاتی که هر روز بیمارستان ارتش در بیرجند ارائه می‌کند هیچ مورد مثبت در بین نیروهای نظامی ما گزارش نشده است.

وی افزود: هرچند گزارش داشته‌ایم که سرباز ما به مرخصی رفته و در شهر خود بیمار شده که به او اعلام کردیم که یک‌ماه در شهر خودش بماند و پس از درمان برگردد.

وی اظهار داشت: در آسایشگاه‌ها فاصله تخت‌ها رعایت شده و به شکل روزانه و هفتگی عملیات ضدعفونی انجام می‌شود و یگان‌های ما همه موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و این مراحل در بحث مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی از نظر آمار همواره نسبت به دیگر مناطق کشور از وضعیت باثبات بهتری برخوردار است که به دلیل فرهنگ غنی مردم این خطه است اما امنیت خود به خود ایجاد نمی‌شود چون تهدیدات غیرقابل پیش بینی است و در آن سوی مرز فعالیت‌هایی توسط استکبار جهانی انجام شده که می‌تواند بحران ایجاد کند و حضور نیروهای ارتش در استان این ثبات را ادامه داد و کارویژه اصلی قرارگاه لشکر ۳۰، آمایش سرزمینی است.

محمودی گفت: در گذشته تهدیدات ما از سمت غرب بود اما در حال حاضر در کشورهای همسایه ما نیروهای استکبار جهانی قرار دارند و این نیروها برای ما تهدید هستند و در شرق کشور به دلیل حضور نیروهای استکباری در کشورهای همسایه شرقی ما با تهدید مواجه هستیم و آمایش سرزمینی نیروهای مسلح  تغییر کرد و به همین دلیل لشکر ۳۰ با یگان‌های عملیاتی خود در شرق کشور مستقر شد.