?استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در کمربند گسل قرار دارد، گفت: مردم باید از تسهیلات مقاوم سازی مسکن در روستاها در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکونی استفاده کنند.
دکتر قناعت شامگاه(۹ دی ماه) در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان بشرویه ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: روز نهم دی ماه روز میثاق امت با ولایت و روزی است که ملت ایران سیلی محکمی بر صورت کسانی که بر سر راه جریان انقلاب برای خدمت به مردم موانع ایجاده کرده بودند، است.
?استاندار با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ در خط قرمز های نظام است و کسی نمی تواند آن را تطهیر کند، افزود: کسانی که بیشترین مدت قوه مجریه دست آنها بوده و از طریق همین قانون اساسی فعلی و شورای نگهبان و شورای نظارت تأیید صلاحیت شده اند و بعد رأی آوردند و رئیس جمهور و رئیس مجلس شدند، در فتنه ۸۸ ارکان نظام مانند شورای نگهبان را زیر سوال بردند، چطور آن موقع که خودشان رأی آوردند قانون خوب بود اما روزی که مردم به اینها «نه» گفتند قانون را زیر سوال بردند؟
?قناعت افزود: متأسفانه در فتنه ۸۸ برخی از همین افراد با خارجی ها هماهنگ شدند و شیرینی این حجم عظیم از مشارکت اجتماعی را به کام مردم تلخ کردند.
?وی در ادامه به سفر یک روزه خود به شهرستان بشرویه اشاره کرد و گفت: صبح امروز پیش و بعد از خطبه های نماز جمعه، میز خدمت دستگاه های اجرایی در مصلی المهدی بیرجند برپا شده بود و لذا نتوانستم روز بیاییم و از طرفی هم چون مردم شب در چادرها هستند و سرمای هوا بیشتر در شب وجود دارد و سرما را بیشتر می‌توان حس کرد، برای بازدید از مناطق زلزله زده با هدف بررسی شرایط موجود و نحوه خدمت رسانی دستگاه‌های متولی در جریان زمین لزره و همچنین اطلاع از نیازهای مردم این سفر در عصر و شب صورت گرفت.
?روستائیان از تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی استفاده کنند
?مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه طی بازدیدهایی که از چادرهای مردم در مناطق مختلف شهرستان صورت گرفت، مردم یک سری نیازهای اولیه و یک سری هم نیازهای اصلی که نیاز به اعتبارات ویژه و خاص دارد، داشتند که امید است مدیریت و تأمین شود.
?قناعت با اشاره به اینکه طی هفته های اخیر در شهرستان بشرویه شاهد دو زلزله با قدرت به نسبت بالا بودیم که از لحاظ علمی و تجربه ممکن است انرژی زمین تخلیه شده و خطر رفع شده باشد اما زلزله قابل پیش بینی نیست و باید همه جوانب را در نظر گرفت، گفت: این زمین لرزه یک هشدار جدی برای ایجاد آمادگی کامل و همیشگی برای مقابله با بلایای طبیعی و به خصوص زلزله است.
?وی از مردم خواست تا در زمینه مقاوم سازی واحدهای مسکونی خشت و گلی و نامقاوم از طریق دریافت تسهیلات دولتی اقدام کنند و اظهارداشت: مردم مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود را با تسهیلاتی که دولت برای واحدهای روستایی می‌دهند جدی بگیرند؛ البته این موضوع باید قبلاً توسط مردم انجام می شد چرا که تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستایی از گذشته هم وجود داشته و مردم و مسئولان و رسانه ها باید پیگیری می‌کردند و از این تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود استفاده می کردند.
?تشکر از مشارکت مردم در اسکان زلزله زدگان در بشرویه
?استاندار گفت: کشور ایران بر روی کمربند زلزله است و خراسان جنوبی نیز در مسیر دو گسل شرقی و غربی قرار دارد و اینها نشان می‌دهد که باید بسیار حواسمان جمع باشد و نسبت به مقاوم سازی خانه های مسکونی خود اقدام کنیم تا در زلزله های با ریشتر متوسط دچار خسارت نشویم.
? قناعت با بیان اینکه همکاری، مساعدت و هم افزایی دستگاه‌های متولی در خدمات رسانی به زلزله زدگان در گفتگوی چهره به چهره امروز بنده با مردم مشخص بود، گفت: تاکنون در این حادثه هماهنگی خوبی با فرماندار صورت گرفته و شاهد یک مدیریت در صحنه بسیار خوبی بودیم که باید از همه دست اندرکاران تشکر کرد، اما انتظار می رود این همکاری تا پایان کار و تا رفع خطر همچنان ادامه داشته باشد.
?وی افزود: طبق گزارش های رسیده هلال احمر و بنیاد مسکن در همان لحظات اولیه در صحنه حادثه حاضر بودند و خدمت رسانی خود را آغاز کردند که جای تشکر دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور