?استاندار خراسان جنوبی گفت: علیرغم همه مسایل و مشکلات،پروژه های عمرانی استان به همت دستگاه های اجرایی با شتاب در حال اجراست.
ملانوری با بیان این مطلب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: با پیگیری هایی که در مرکز صورت گرفت، اعتبارات مورد نیاز جذب شد و پروژه های عمرانی استان در زمینه راه ، راه آهن، کشاورزی، گردشگری و … با قوت و قدرت در حال انجام می باشند.
?وی تأکید کرد: ما قول داده بودیم، پروژه های عمرانی در سال پایانی دولت، راکد نشود، در شرایط فعلی، پروژه ها نه تنها راکد نمانده که به همت دستگاه های مختلف، شتاب بیشتری هم گرفته و در حال حاضر با رشد خوبی مواجه است.
?استاندار از پیگیری هایی گفت که برای جذب اعتبارات پروژه های عمرانی صورت گرفته و اظهار داشت: یکی از موضوعات که به طور جدی دنبال کردیم، بحث تأمین اعتبار برای جبران خسارت های سیل سال ۹۹ بود.
?ملانوری ادامه داد: در این راستا مصوبه دولت را برای تأمین ۳۰ میلیارد تومان گرفتیم که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.
?به گفته وی؛ برای تحقق ۵۰ درصد باقی مانده نیز، دیداری با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده و بنا به وعده دکتر نوبخت، این مبلغ نیز محقق می شود.
?استاندار در ادامه به تشریح عملکرد ستاد توسعه خاوران در حوزه سرمایه گذاری و توسعه پرداخت و گفت: مقدمات کار ستاد در اواخر سال گذشته چیده شد و از اوایل امسال فعالیت خود را به طور ویژه با محوریت شعار سال” تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها”، آغاز کرد.
?ملانوری با اشاره به این که قرارگاه ” تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها”، نیز در این ستاد فعال شده، گفت:ما برای اولین بار در کشور موفق شدیم در قالب برنامه های این ستاد، مجوز بی نام سرمایه گذاری صادر کنیم و این مجوزها را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.
?وی تأکید کرد: با این اقدام، سرمایه گذار به جای این که ۶ ماه تا یک سال درگیر بروکراسی های اداری در اخذ استعلام ها، زمین و … باشد ، به راحتی مجوز را در اختیار می گیرد و فعالیت خود را به آسانی آغاز می کند.

?به گفته وی؛ در حال حاضر ۴۰ مجوز بی نام در ستاد توسعه خاوران آماده تحویل به سرمایه گذار است و ۱۰۰ طرح سرمایه گذاری در زمینه های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و … نیز در حال طی کردن مراحل صدور مجوز می باشد.
? استاندار خاطرنشان کرد: ما در ستاد توسعه با اقداماتی که در راستای معرفی استان صورت گرفت و با دعوت از سرمایه گذاران اهل و با صلاحیت، تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه امضا کرده ایم.
?ملانوری با تأکید بر این که همه این تفاهم نامه ها وارد فاز اجرا شده، گفت: این تفاهم نامه ها در قالب فعال سازی واحدهای معدنی، تولیدی و صنعتی در حال انجام می باشند.
?وی ادامه داد: علاوه بر این، تعدادی از شرکت های سرمایه گذاری بزرگ کشور نیز برای حضور و سرمایه گذاری در طرح های استان اعلام آمادگی نموده اند.
?به گفته وی؛ با ورود سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت که پول دارند، کاربلدند و منابع ما را هدر نمی دهند، شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صنایع فرآوری و در پی آن ارتقاء رفاه عمومی را خواهیم بود.
?استاندار با اشاره به این که تأکید ما بر توسعه پایدار و همه جانبه است، گفت: ما در قالب این ستاد به بحث های فرهنگی و اجتماعی هم ورود کرده ایم و تا الان تحت عنوان مسئولیت اجتماعی با سرمایه گذاران، بیش از ۵۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا کرده ایم.
?ملانوری تصریح نمود: یکی از این تفاهم نامه ها در راستای اجرای طرح تربیتی امین و استقرار روحانیون در مدارس برای پاسخگویی به ابهامات دانش آموزان می باشد.
?وی ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه در سال اول ۱۵۰ روحانی با گزینش آموزش و پرورش، در ۱۵۰ مدرسه در سطح استان مسقر می شوند.
?به گفته وی؛ هزینه این طرح، توسط بخش خصوصی پرداخت می شود.
?استاندار تأکید کرد: ستاد توسعه خاوران، به معنای واقعی هم سیاست های اقتصاد مقاومتی و هم بحث شعار “تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها “را در صحنه، اجرایی کرده است.
?ملانوری اظهار داشت: اقبال سرمایه گذاران از این ستاد، خیلی خوب بوده و همین هفته آینده ۲-۳ گروه سرمایه گذاری دیگر ورود می کنند و در سطح استان سرمایه گذاری خواهند کرد.
?وی با بیان این که اقدامات گسترده ای در زمینه کشاورزی، صنعت، معدن ، فرهنگی و … در حال انجام است، متذکر شد: ستاد توسعه خاوران، روی ریل افتاده و امیدواریم با همراهی همه حوزه ها، برنامه ها و اهدافش ادامه پیدا کند.
?به گفته وی؛ هدف از راه اندازی ستاد توسعه خاوران، جلب رضایت مردم و خداوند است
?استاندار در بخش ابتدایی سخنانش به موضوع انتخابات، به عنوان مهمترین برنامه کشور در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ما به عنوان نیروهای وزارت کشور و مجریان انتخابات، وظیفه داشتیم انتخابات را در عین سلامت و بیطرفی برگزار کنیم که خوشبختانه این اتفاق رقم خورد.
?ملانوری ادامه داد: با توجه به این که در بحث برگزاری انتخابات، حفظ سلامت مردم برای ما بسیار مهم بود، شعب اخذ رأی را ۱۵ درصد به نسبت دور گذشته، افزایش دادیم.
?وی با بیان این که موضوع مشارکت مردم در انتخابات هم برای ما اهمیت زیادی داشت، تصریح نمود: به عنوان کارگزاران نظام این را مسئولیت خود دانستیم که روشنگری کنیم و بدون جانبداری از حزب، گروه یا جریان خاصی به تشریح اهمیت انتخابات و موضوع مشارکت مردم بپردازیم.
?به گفته وی؛ علیرغم اهتمام معاندان، انتخابات ۲۸ خرداد با حضور حداکثری مردم استان برگزار شد.
?استاندار با تأکید بر مشارکت قابل توجه مردم در انتخابات، متذکر شد: خراسان جنوبی با ۷۴.۳ درصد رتبه اول کشور را در بحث مشارکت مردم در انتخابات کسب نمود.

?ملانوری خاطرنشان کرد: مردم استان در طول ۴۲ سال گذشته همواره با حضور باشکوه خود در انتخابات های مختلف، به نسبت دیگر مناطق کشور ۸-۱۰ درصد مشارکت بیشتری داشته اند.
?وی ادامه داد: در این دوره اختلاف میزان مشارکت مردم خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان ها ۱۷ درصد بوده است.
?به گفته وی؛ این مشارکت حداکثری نشان دهنده هوشیاری، انقلابی بودن و ولایتمدار بودن مردم استان است.
?استاندار با اشاره به دو موضوع سلامت و امنیت انتخابات، اظهار داشت: انتخابات امسال کاملاً سالم و بدون شبهه و شکایت برگزار شد و مورد تأیید قرار گرفت.
?ملانوری تأکید کرد: به لحاظ امنیتی هم هیچ موردی از ناامنی در شعب اخذ رأی یا مناطق مختلف استان نداشته ایم.
?وی ادامه داد: همراهی نماینده محترم ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات، متنفذین، تریبون داران، رسانه ها و … در این توفیق مؤثر بوده است.