نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون شاهد تغییر جهت محسوس در روند توسعه کشور هستیم.

مصطفی نخعی،در مراسم آغاز عملیات گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان با حضور معاون وزیر نفت اظهار کرد: این پروژه معمولی نیست و در کنار پروژه‌های بزرگی همانند راه آهن و خط انتقال آب قرارر گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز روز بزرگ و به یادمانی در تاریخ توسعه نهبندان و سربیشه و البته خراسان جنوبی خواهد بود، افزود: کارهای بزرگی در دولت به ویژه بعد از انقلاب اسلامی انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با یک چالشی به نام توسعه نامتوازن مواجه هستیم، یعنی نگاه بعضا خالی از عدالت واقعی در روند توسعه کشور. لذا وقتی به غرب کشور نگاه می‌کنیم و آن را با استان خراسان جنوبی مقایسه می‌کنیم متوجه این توسعه نامتوازن می شویم.

وی گفت: امروز ما شاهد این تغییر نگاه به سمت توسعه در شرق کشور هستیم و این توسعه متوازن کمک بزرگی برای به فعلیت رساندن ظرفیت های عظیم این منطقه خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشحالیم که آنچه طی این سال‌ها پیگیری کردیم، در سفر اول ریاست جمهوری به استان خراسان جنوبی مطرح و گام به گام شاهد به نتیجه رسیدن مطالبات هستیم.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان کار بزرگ شرکت گاز و توسعه و مهندسی گاز ایران دنبال می‌کنند و یک زیر ساخت بسیار عظیم برای استان خراسان جنوبی است، افزود: وقتی سرمایه گذاری به استاندار و یا شهرستان مراجعه می‌کرد، واقعا شرمنده می شدیم چراکه در بسیاری از زیرساخت‌های آب، انرژی، گاز و برق عقب افتاده بودیم، امروز با توجه به کار ارزشمندی که دنبال می‌شود با اعتماد به نفس در مقابل سرمایه‌گذاران می ایستیم و از ظرفیت‌های این شهرستان برای آنها می‌گویم تا زمینه کار برای آنها فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز با تمام قدرت می‌گوییم که زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه در حال شکل گیری است، در سفر اول در حوزه انرژی سه خواسته مطرح کردم و امروز شاهد به ثمر رساندن یکی از این خواسته‌ها هستیم، امیدواریم در روند انتخاب پیمانکار و مشاوره یک رکورد مثال زندگی داشتند، در اجرا هم این اتفاق بیفتد و فاز اول افتتاح و فاز دوم به سمت سربیشه هم آغاز شود.

نخعی ادامه داد: اجرای خط انتقال ۱۱ ام سراسری مستقیم به سمت خراسان جنوبی یکی دیگر از خواسته‌هاست که مطرح شد، این مطلب بارها در کمیسیون اصل ۹۰ و مجلس مطرح شده است؛ همچنین خط انتقال فرآورده های نفتی از کرمان به سمت استان خراسان جنوبی دنبال می شود که زیر ساخت مهم در حوزه انرژی خواهد بود که امیدواریم هرچه سریع نر به نتیجه برسد.

وی یادآور شد: جلساتی با شرکت پالایش و پخش برای خط انتقال فرآورده‌های نفتی برای استان داشتیم که اکنون در مرحله مناقصه است و وزارت نفت در چند سال اخیر منشا اتفاقات مهمی بود و دیپلماسی انرژی را با کشورهای منطقه و سایر از جمله ونزوئلا به صورت جدی دنبال می‌کنند و منشأ کارهای خوبی بوده و در فروش نفت ما با تکیه بر دانش و تجربه موفق بودیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به چالش‌های فراوانی که در حوزه انرژی، تولید و زیرساخت‌ها داریم، تعریف یک پروژه انتقال گاز به استان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان با وجود همه این چالش‌ها کار ارزشمندی است.

وی تصریح کرد: با این اقدامات ارزشمند روند توسعه و رشد در این شهرستان‌ها با سرعت خوبی پیش می‌رود، در سفر اول ریاست جمهوری مهم‌ترین مطالبه و مسئله نهبندان بروزرسانی طرح توسعه نهبندان مطرح شد که با دستور خوب ریاست جمهوری این کار مهم آغاز شد و هفته آینده جلسه‌ای با معاونت اجرایی ریاست جمهوری برگزار و دغدغه‌های طرح بیان و جمع بندی طرح انجام می‌شود تا مصوبه هیئت دولت را بگیرد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه نهبندان و سربیشه با تخصیص اعتباری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در طول سه سال در مقایسه با بودجه سالیانه دو شهرستان که ۱۲۰ میلیارد تومان است عدد بزرگی است، بیان کرد: بخش ارتباطات، بهداشت و درمان، زیرساخت‌ها و سایر در طرح توسعه به سرانجام خواهد رسید.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخصیص این عدد و رقم برای سه الی چهار سال تحول عظیمی برای منطقه خواهد بود، جاده‌ها این منطقه هر روز قربانی می‌گیرد که در این راستا در بودجه امسال باید بودجه خوبی پیش بینی می‌شد، البته که امیدوار یم در طرح توسعه این امر در نظر گرفته شده باشد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور