مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به ۳۸۱ مورد حادثه طی سه ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: ۲۹ درصد از حادثه‌دیدگان در حوادث جاده‌ای، ۶۳ درصد در حوادث سیل و آبگرفتگی، شش درصد شهری و دو درصد در دیگر زمینه‌ها خدمات گرفته‌اند.

محمدرضا رضایی، امروز شنبه ۱۴ تیر به رسانه‌های گروهی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ۵۰ درصد از این مأموریت‌ها در حوادث جاده‌ای، ۲۱ درصد سیل و آبگرفتگی، ۱۸ درصد حوادث شهری، پنج درصد کوهستان و شش درصد در دیگر موارد بوده است.

رضایی با بیان اینکه در مأموریت‌های سه ماه گذشته به ۹۵۴ حادثه دیده امدادرسانی شده است، تصریح کرد: همچنین این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴.۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: ۲۹ درصد از حادثه‌دیدگان در حوادث جاده‌ای، ۶۳ درصد در حوادث سیل و آبگرفتگی، شش درصد شهری و دو درصد در دیگر زمینه‌ها خدمات گرفته‌اند.

رضایی با بیان اینکه ۱۳۲۳ نیروی عملیاتی در قالب ۵۳۵ تیم به این حوادث سه ماهه گذشته امدادرسانی داشته‌اند، افزود: همچنین ۵۰۴ دستگاه ناوگان ترابری در این حوادث بکارگیری و طی این مدت ۱۴۳ نفر توسط پایگاه‌های هلال احمر اسکان داده شده‌اند.

وی با اشاره به آمار بالای حوادث جاده‌ای، خاطرنشان کرد: از رانندگان خواستاریم در مسیر جاده‌ها با رعایت نکات راهنمایی و رانندگی و عمل به توصیه‌های پلیس از بروز حوادث دلخراش جلوگیری کنند.