سید باقر فتاحی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در دیدار با مدیران شرکت «کک طبس» در ستاد بانک گفت: به عنوان یک بانک توسعه ای از فعالیت هایی که منجر به تثبیت اشتغال و یا ایجاد اشتغال جدید می شود ، حمایت می کنیم.

، فتاحی عنوان کرد: بانک توسعه تعاون در همه مناطق کشور شعبه دارد و حضور فیزیکی بانک در سراسر کشور و بهره مندی از خدمات بانکداری الکترونیک موجب گردیده ارائه خدمات توسعه ای در اقصی نقاط کشور میسر گردد.
فتاحی خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی از استان هایی بوده است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستگاههای زیر مجموعه را عهده دار تکمیل و اجرای پروژه های تولیدی و زیرساختی نموده و بانک توسعه تعاون نیز به میزان ۲۱۵۰ میلیارد ریال، تامین مالی پروژه های اشتغال زایی استان را به عهده گرفته است. فتاحی افزود: می توان از منابع صندوق توسعه ملی و یا از منابع تبصره ۱۸ به طرح های توسعه این شرکت کمک کرد.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار و ارائه تسهیلات مستلزم بررسی صورت های مالی شرکت هاست ، گفت: با این کار می توان تسهیلات دهی به این شرکت را سرعت بخشید. فتاحی بیان کرد: یکی از خدمات تخصصی قابل ارائه به شرکت های معدنی ، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش است.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون یادآور شد:در صورتی که منابع جدیدی از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک قرار گیرد می توان از این منابع در جهت تامین مالی واحدهای مهم صنعتی و تولیدی از جمله طرح های توسعه شرکت «کک طبس » استفاده نمود.

وی بیان کرد: بانک توسعه تعاون می تواند خدمات مالی به شرکت های معدنی و صنایع معدنی در استان های مختلف کشور ارائه دهد.

گفتنی است شرکت کک طبس در ۶ ماهه امسال به تولید ۱۵۰ هزار تن محصول رسیده است که بیش از تولید سال گذشته است. هم اکنون ۲۲۰ نفر در این شرکت فعالیت می کنند و در صورت اجرای طرح توسعه، کارکنان شرکت به ۳۳۰ نفر خواهند رسید.