استاندار خراسان جنوبی گفت: عوامل بسیاری در حوزه رقابت و مشارکت انتخاباتی دخیل هستند و عملکرد ما، جریان‌های سیاسی، تریبون‌داران، ذی‌نفوذان و تاثیرگذاران بر مشارکت مردم در انتخابات بسیار موثر است.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان و هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی با برشمردن چهار موضوع مهم سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در فرایند انتخابات افزود: حفظ سلامت و تامین امنیت انتخابات به عهده مجریان و وزارت کشور است.

وی اظهار داشت: مهمترین نتیجه انتخابات برای ما این است که مشارکت جدی صورت بگیرد، رقابت‌ها سالم باشد و بهترین‌ها توسط مردم انتخاب شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: در همین راستا به فرمانداران، بخشداران و عوامل اجرایی انتخابات تاکید شده که با بازخوانی قانون، اطلاعات خود را به‌روز کنند و به طور کامل به روند انتخابات مسلط شوند تا در روز رای‌گیری با مشکلی مواجه نشوند.

وی ادامه داد: به جهت رعایت اصل بی‌طرفی به همه تذکر داده‌ایم که مبادا با رفتار و گفتار خود شائبه طرفداری از کاندیدای خاصی را رقم بزنند.

ملانوری بر تعامل هرچه بیشتر همه حوزه‌های تاثیرگذار در راستای برگزاری انتخابات “سالم و پرشور” تاکید کرد و گفت: فلسفه تشکیل این نشست همفکری و هم‌اندیشی به واسطه ایجاد تعامل هرچه بیشتر در راستای برگزاری انتخابات است.

وی عنوان کرد: در برگزاری انتخابات ما مجری هستیم و حوزه نظارتی انتخابات شوراها برعهده نمایندگان مجلس است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با تعامل و هم‌افزایی دو حوزه اجرایی و نظارتی، می‌توانیم به هدف خود که همانا سلامت انتخابات و مشارکت بالای مردم است، برسیم و رضایت خدا، مردم و خودمان را رقم بزنیم.

وی همچنین برگزاری انتخابات در شرایط شیوع کرونا را تجربه جدید خواند و گفت: ما مکلفیم چنین شرایطی را به گونه‌ای مدیریت کنیم که اصلی‌ترین شعار انقلاب که همانا دموکراسی است، تحت‌الشعاع بحران‌ها قرار نگیرد.

ملانوری هماهنگی حوزه‌ها را در مدیریت چنین شرایطی بسیار موثر دانست و اظهار داشت: ما قبل از این هم، تجربه برگزاری انتخابات در دل بحران را در زمان جنگ داشته‌ایم و به خوبی هم از عهده آن برآمده‌ایم.

وی انتخابات و اعمال نظر مردم در سرنوشت شان را از شعارهای مهم و اساسی انقلاب عنوان کرد و گفت: ما مکلفیم با رعایت قانون، سلامت انتخابات را تضمین کنیم.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: وظیفه ما این است که زیرساخت‌ها را به گونه‌ای تامین کنیم تا مردم در سلامت کامل، رأی خود را به صندوق بیندازند.

وی ادامه داد: انتخابات پرشور، پشتیبان نظام و تداوم بخش حرکات انقلاب است.

این نشست با حضور نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد انتخابات استان برگزار شد و اعضای حاضر پیشنهاداتی را درخصوص هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات با مشارکت حداکثری مردم ارائه کردند.

فرایند انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از امروز (چهارشنبه ۲۰ اسفند) به طور رسمی شکل گرفت.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند به مدت یک هفته ادامه دارد و ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از دوشنبه ۱۶ فروردین سال آینده به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال آینده همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.