استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز نیروهای انتظامی هم در حوزه امنیت هم سلامت حضور جدی و فعال دارند و گزارش‌ها نشان از تلاش و همت بالای پلیس در تامین نظم و امنیت است.

 حمید ملانوری روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در میدان صبحگاه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: در یک سال و نیم گذشته علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، نیروی انتظامی در کنار مباحث امنیتی به مسئولیت خود در مدیریت کرونا و اعمال محدودیت‌های شبانه متأثر از رنگ‌بندی‌های مناطق مختلف به خوبی عمل کرد.

وی به نیابت از دولت و مردم، از خدمات ماندگار خانواده بزرگ نیروی انتظامی  تقدیر کرد و گفت: با هوشیاری، انگیزه، حساسیت و تعصب شما، فضای امن برای مردم فراهم شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امام حسین (ع) در مکتب خود انسان بودن و خدایی بودن را به ما آموخت و امروز در سایه‌سار این مکتب بزرگ، مکتب انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و حاج قاسم شکل گرفته است.

وی گفت: براساس حدیث قدسی، امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ مغفول مانده‌اند و از آنجایی که در جامعه‌ای امن زندگی می‌کنیم این دو نعمت برای ما ناشناخته است.

ملانوری افزود: آنچه این روزها اربعین حسینی به ما یادآوری می‌کند، پندها و آموزه‌هایی است که مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع) به ما داده که همان درس ایستادگی، عزت، سربلندی، ایثار، شهادت و از جان‌گذشتگی است.

وی اظهار داشت: براساس مکتب عاشورا برای خدمت به بشریت حتی باید جان خود را نیز فدا کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: قیام عاشورا برپا شد تا حریت، آزادگی، عزت و انسانیت را برای جامعه بشری به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: شعار مکتب عاشورا این است که ما ملت امام حسینیم و ملت شهادت، و ملت شهادت جز نیت خدایی اعتقاد دیگری ندارد.

ملانوری با اشاره به آیه شریف قرآن کریم اظهار داشت: امروز ترجمه و تفسیر این آیه شریفه جمهوری اسلامی ایران است که در همه بزنگاه‌های تاریخ باشکوه نظام اسلامی از دوران شکل‌گیری، دفاع مقدس تا مقاطع بعد، گروه‌هایی از مردم لباس رزم و جهاد را پوشیدند تا مکتب و دین خدا را یاری کنند و خداوند هم به یاری ما آمد تا کسی نتواند بر ما پیروز شود و این تحقق وعده الهی است.

وی گفت: امروز نه تنها از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه یاد می‌شود بلکه هر نوع تصمیم‌گیری در حوزه امنیتی بدون حضور ایران به نتیجه مثبتی نمی‌رسد و حضور ایران در منطقه، حضوری تأثیرگذار است.

استاندار خراسان‌ جنوبی امروز در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان حضور یافت.

هدف از این بازدید که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز حضور داشت، اطلاع از وضعیت موجود، آشنایی با امکانات و زیرساخت‌های در اختیار مجموعه و خداقوت به کادر نیروی انتظامی بود و ملانوری بعد از اتمام مراسم صبحگاه از سایت نیروی انتظامی استان بازدید کرد.

استاندار خراسان جنوبی در پایان با قدردانی از فرمانده و کارکنان فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی، به واسطه خدمات و زحمات این مجموعه با اهدای لوحی به فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از آنان قدردانی کرد.

نمایشگاه دستاوردهای نیروی انتظامی در دفاع مقدس نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.