رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به سفر معاون درمان وزارت بهداشت به خراسان جنوبی، همزمان با ایام زمان توزیع پزشکان متخصص در سراسر کشور گفت: در این سفر دکتر کریمی از سه شهرستان بیرجند، قائن و زیرکوه بازدید کرد و مشکلات سایر نقاط استان نیز به معاون وزیر منتقل شد
دکتر سید محمد موسوی میرزائی، با اظهار اینکه سفر معاون درمان وزارت بهداشت به استان، سراسر خیر و برکت بود و دستاوردهای ارزشمندی برای ارتقاء شاخص های بهداشتی درمانی حوزه سلامت داشت افزود: کمبود پزشک متخصص یکی از مهمترین مشکلاتی است که همیشه وجود دارد و در این زمینه دکتر کریمی قول داد تا حد امکان، وضعیت تخصیص پزشکان متخصص به استان، نسبت به گذشته اوضاع بهتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: به گفته معاون درمان وزیر ۲۲۰۰ پزشک متخصص طی ۲ تا ۳ هفته آینده به ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان های سراسر کشور اعزام می شوند.
رئیس دانشگاه با اشاره به بازدید دکتر کریمی از بیمارستان های در حال ساخت قائن و زیرکوه گفت: معاون وزیر قول مساعد داد، تمام بیمارستان های سطح استان که در حال ساخت است به محض اینکه پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد برسد، با موافقت وزارت بهداشت و معاونت درمان، تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان ها به صورت رایگان تامین و در اختیار دانشگاه قرار گیرد تا بیمارستان سریعتر تجهیز و وارد فاز بهره برداری شود.
دکتر موسوی میرزائی با اعلام اینکه معاون درمان وزیر در خصوص mri فردوس و طبس قول داد تا عید وارد استان شود افزود: همچنین ایشان قول داد تا بعد از عید برای mri شهر نهبندان نیز اقدامات لازم انجام شود.
وی با اشاره به قول تهیه تخت های بیمارستانی برای زیرکوه و پیگیری تسهیل روند اختصاص mri بخش خصوصی در بیرجند خاطرنشان کرد: دکتر کریمی در بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) نیز اعلام کرد که در سال آینده تخصیص اعتبار برای بخش روانپزشکی این بیمارستان در نظر گرفته می شود تا این بخش که تقریباً فرسوده است در مکان جدیدی ساخته شود و همچنین تلاش می شود بخش سوختگی هم تکمیل گردد.
دکتر موسوی در پایان اظهار داشت: دانشگاه به طور جدی پیگیر خواهد بود، مصوبات این سفر عملی شود تا بتوانیم بیشتر در راستای اهداف خود که تعالی نظام سلامت و گسترش عدالت در سرتاسر استان است قدم برداریم و مشکلات حوزه بهداشت و درمان روز به روز کمتر شود.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور