نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تمدن اسلامی، آرمان مهم انقلاب اسلامی بوده که لازمه رسیدن به آن ایجاد هم‌افزایی است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (ص) در بیرجند گفت: شرایطی فعلی اگر جوانب آن رعایت شود زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود که البته در روایات بدترین و بهترین زمان معرفی شده است.

وی عنوان کرد: دو قطب حق و باطل در صحنه جهانی همواره مقابل هم بوده اما امت اسلامی در آخرالزمان بسیار پررنگ شده است زیرا زمانی برخی حاکمان غربی و شرقی زمین را به دو نیمکره تقسیم کرده بودند و پایگاهی برای اسلام و دین خدا وجود نداشت لذا یک هدف داشتند و مثل دو بال اسلام را قیچی می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر امام راحل پایگاه دین خدا را تحکیم نمی‌کرد و در مقابل باطل جایگاه محکمی حاصل نمی‌شد معلوم نبود سرنوشت عدالت و بشر به کجا می‌انجامید؟

وی اظهار کرد: بعد از فروپاشی شوروی جای یک نظام و انقلاب خالی بود و استعمارگران تمام کره زمین را بلعیدند اما آنچه همچون استخوان در گلویشان گیر کرد، انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز همه افتخارات قطب حق در کنترل اسلام و رسوایی‌ها مربوط به لیبرال دموکراسی است گفت: آنچه در این راستا نقش موثر و سازنده داشته همراهی با فرمان الهی بوده چرا که در بحبوحه درگیری انقلاب و استکبار جهانی که همه امور را به دست داشتند فرزندان ارتش زمینه پیروزی انقلاب را رقم زدند.

وی اضافه کرد: ارتش در شرایط بدو انقلاب با انواع مشکلات نقش بسیار پررنگی داشت که بعدا به عنوان ارتش مکتبی معرفی شد و امام از کلمه طیبه تعبیر کرده است.

امام جمعه بیرجند گفت: این همراهی در مقطعی اتفاق افتاده که آینده آن نامفهوم بود اما به طور قاطع و ایمان کامل از طریق بیعت با امام کار را یکسره کردند و به بسیاری از مسائل که می‌توانست حاصل شود، پایان دادند.

وی افزود: از آن روز در همه صحنه‌های جهانی این افتخار را حفظ کردند و امروز ارتش مکتبی، سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای انتظامی و اصل قضیه که مردم هستند از استقلال، آزادی، ناموس، دین و امانت الهی دفاع می‌کنند و دشمن را به زبونی و فرسودگی کشانده‌اند لذا امید است با هم افزایی لازم به تمدن حقیقت اسلامی که آرمان ما محسوب می‌شود، برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اکنون فرصت مغتنمی است و امیدواریم کسانی که در هر گوشه ای برای امر خطیر دفاعی و نظامی منصوب می‌شوند، پیروز باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: خراسان جنوبی با وجود مرز و کویر گسترده اما در همه مولفه‌ها از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار بوده که حاصل وحدت و تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی، دفاعی و امنیتی است.

سید محمدرضا طالبی با بیان اینکه مردم همواره امنیت را بر هر مساله دیگری ترجیح می‌دهند اظهار کرد: اگر امنیت قدر دانسته نشود تمامی شئون اجتماعی و فردی را تحت شعاع قرار می‌دهد و امنیت نباشد، اقتصادی هم در کار نیست.

در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی از خدمات ۹ ساله امیر سرتیپ دوم “ارسلان پرویز” قدردانی و امیر سرتیپ دوم “حجت عباسی” به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور معرفی شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور