#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تزریق واکسن به هیچ عنوان ۱۰۰ درصد ایمنی در خصوص ابتلای فرد به کرونا ایجاد نمی‌کند.

محمد دهقانی فیروزآبادی، به رسانه‌های گروهی گفت: یکی از تصورات نادرست در جامعه این است که به دلیل شروع واکسیناسیون، فردی که واکسن زده نیازی به استفاده از ماسک یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد.، وی افزود: زمانی این صحبت درست است که ما حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد کل جامعه را واکسینه کرده و بتوان بعضی از محدودیت‌ها را برداشت یا کم کرد.

وی با بیان اینکه  مطمئنا کسی که واکسن تزریق کرده هم می‌تواند به بیماری کرونا مبتلا شود، اظهار کرد: احتمال شدت بیماری در این افراد کمتر می‌شود، اما می‌تواند به راحتی ناقل بیماری باشد و اچنانچه این  ویروس در مجاری تنفسی  وجود داشته باشد به فرد دیگری آن را منتقل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه تزریق واکسن نه تنها ۱۰۰ درصد ایمنی در خصوص مبتلا شدن فرد به کرونا ایجاد نمی‌کند بلکه مانع از انتقال بیماری به افراد دیگر نیز نمی‌شود، یادآور شد:  مردم حتما تا زمان انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، استفاده از ماسک، رعایت فاصله و سایر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از انتشار بیشتر این ویروس در استان جلوگیری شود.