امام جمعه موقت بیرجند گفت: از دولت و روسای قوای انقلابی حمایت و درخواست می‌کنیم کنترل و بازرسی دقیق و مدبرانه بر بازار بیشتر شود.

حجت‌الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد افزود: به لطف خدا و با تلاش مسئولان و همت مردم می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم لذا تا آخر پای انقلاب، ولایت فقیه و خون شهدا ایستاده‌ایم.

وی گفت: از دولت و روسای قوای انقلابی می‌خواهیم مدیران ناهمسو و مدیران همسو ولی ناکارآمد را از گردونه مدیریتی کشور حذف و دست‌های فاسد را نیز از اقتصاد کشور قطع کنند تا مردم نتیجه تلاش شبانه‌روزی سران قوا، رئیس جمهور و دولت را سر سفره خود ببینند و حلاوت آن را بچشند.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایط سختی کشور را تحویل گرفت و سال ۱۳۹۷ زلزله ویرانگر در اقتصاد کشور را از روی خیانت یا جهالت به وجود آوردند که می‌توانست اقتصاد کشور را از هم بپاشاند و پیامدهای آن افزایش ۱۰ برابری قیمت ارز و طلا بود.

وی گفت: اما با یاری خدا دولت مردمی و انقلابی توانست بر اوضاع مسلط شود؛ کرونا و تورم بالا را مهار کند، با کشورهای منطقه پیمان برقرار کند تا جایی که عربستان چنان شرایط را در حال تغییر دید که با گردش ۱۸۰ درجه‌ای به سمت ایران آمد و اینها نشانه موفقیت و امیدآفرین است.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: اما متاسفانه جریانات اغتشاشات پاییز سال گذشته، حراج برخی سرمایه‌داران که ریشه در دولت‌های غربگرای سابق داشتند، سستی برخی مدیران میانی که در ۳۰ و چند سال سرکار آمدند و با دولت انقلابی چندان همراهی نداشتند، مسئولیت‌پذیری دولت در پذیرش هزینه‌های مالی گوناگونی که در گذشته از آن طفره رفته بودند و این دولت به خاطر مردم آن را تحمل کرد، موجب شد علیرغم همه موفقیت‌هایی که در درازمدت نتایج خوبی در حوزه داخلی و خارجی دارد اما در کوتاه مدت نتیجه تلاش‌های دولت چندان احساس نشود.

وی گفت: متاسفانه کشور همچنان به ثبات اقتصادی نرسیده و تغییر قیمت‌ها مردم و مومنان را اذیت می‌کند که از دولت انقلابی درخواست داریم برای این مساله هم چاره‌اندیشی کنند.

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت گفت: امیدواریم همه بانوان با اقتدا به حضرت زهرا، حضرت زینب و حضرت معصومه (س) بتوانند کرامت انسانی و حجاب و عفاف خود را بیش از پیش حفظ کنند.

وی به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: یادآوری حماسه بزرگ فتح خرمشهر که روز “ایثار، مقاومت و پیروزی” نامیده شده و پیروزی که به دنبال فتح خرمشهر رقم خورد، امیدآفرین است.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: شرایط کشور با تکیه ملت بر فرهنگ اسلامی و غنی، روحیه شهادت‌طلبی و فداکاری نیروهای مختلف نظامی با فتح خرمشهر ۱۸۰ درجه تغییر کرد که یک معجزه الهی بود و کسی فکرش را نمی‌کرد.

وی بر دشمن‌شناسی و هوشیاری جامعه اسلامی در برابر دشمن تاکید کرد و افزود: دشمن شبانه‌روز در فضای مجازی و حقیقی بذر ناامیدی می‌پاشد اما انسان مومن اهل توحید و ولایت هرگز ناامید نمی‌شود.

خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما یک بازی سیاسی و تلاش برای قدرت‌طلبی نبود بلکه اساس آن بر باور و تفکر عقلانی و توحیدی استوار بوده و خداوند پشتیبان انقلاب است که در زندگی اجتماعی هم حرکت کلی آن نیاز به توحید دارد تا به سمت خدا و بهشت و اخلاق برویم.

وی با بیان اینکه تفکرات دنیاپرستی مانند کف روی آب است گفت: جامعه باید براساس آموزه‌های الهی و معارف اهل بیت (ع) اداره شود و پیامبر اسلام (ص) همواره با تکیه بر خداوند پیروز شد لذا کسی که خداوند را یاری کند قطعا خداوند او را یاری می‌کند.

حجت‌الاسلام مختاری اظهار داشت: در سخت ترین شرایط دوران حیات انقلاب اسلامی وعده‌های الهی محقق شد و این موضوع در محاسبات تفکرات مادی نمی‌گنجد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هشت سال به تنهایی در برابر ابرقدرت‌های جهان ایستاد گفت: امام خمینی (ره) هم با تکیه بر خداوند توانست ملت بزرگ ایران را سیل‌آسا وارد صحنه کند، رژیم پهلوی را کنار بزند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: مقاومت بیش از ۴۰ سال ملت ایران در برابر دشمنان موجب پیشرفت در حوزه‌های مختلف شده تا جایی که امروز به عنوان قدرت موشکی و پهپادی در منطقه مطرح هستیم و قدرت‌های بزرگ برای خرید این تجهیزات درخواست می‌کنند، در صنعت هسته‌ای هم آن قدر جلو رفتیم که استکبار را تحت فشار قرار داده‌ایم.