استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امام جمعه در هر شهری می‌تواند گره‌گشا باشد گفت: در دو سفر شهرستانی که به نهبندان و قاینات داشتیم، شورای اداری در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

 جواد قناعت در دیدار مدیر حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان افزود: این اقدام پیام مهمی به همراه دارد و جایگاه ائمه جمعه را به مدیران متذکر می‌شود.

وی با بیان اینکه امام جمعه در هر شهر، فصل‌الخطاب و محل رجوع مردم است گفت: این باور درونی و اعتقاد بنده است که ائمه‌ جمعه در هر منطقه از ارکان اصلی هستند و می‌توانند با هم‌افزایی، جلوی خطاها و اشتباهات را بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این ائمه‌ جمعه هستند که می‌توانند وفاق را رقم بزنند و با ایجاد همدلی و همبستگی، مسائل و مشکلات را رفع کنند.

وی با اشاره به حضور خود در نماز جمعه و دیدارهای مردمی در حاشیه این مراسم عبادی و سیاسی ادامه داد: معتقدم مدیران باید در دسترس باشند تا  مردم به‌راحتی با آنان ارتباط بگیرند و مشکلات خود را مطرح کنند.

قناعت به جایگاه رفیع نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و گفت: آیت الله عبادی یک فرصت بی‌نظیر برای خراسان جنوبی هستند و باید به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی افزود: این فضای خوب حاکم بر استان، متأثر از حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی از لزوم توجه به اصل وفاق و همدلی گفت و بر نقش ائمه جمعه در اتحاد و همبستگی مردم استان تاکید کرد.

مدیر حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این جلسه با اشاره به نقش پایگاه‌های نماز جمعه در بصیرت‌افزایی گفت: با توجه به اشراف ائمه جمعه بر مسایل استان و مساله‌شناسی که در پایگاه‌ها صورت گرفته، از این ظرفیت می‌توان در رفع مشکلات استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی قلعه افزود: ائمه جمعه اقدامات درخور توجهی در زمینه مسایل فرهنگی انجام می‌دهند که بسیار کاربردی و مفید است و باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ پایگاه نماز جمعه در این استان فعال است.