#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست ما این است که شرکت‌های دولتی به سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی ورود پیدا کنند تا این استان از محرومیت خارج و در ریل توسعه قرار داده شود.

حسین خسروی در نشست امضای تفاهم‌نامه پیشرفت آبادانی برای سه شهرستان‌ مرزی نهبندان، سربیشه و زیرکوه و تفاهم‌نامه طرح آبا (آشتی با آموزش) بنیاد احسان که با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: به دلیل ضعف زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی ندارند.

وی گفت: در کنار آموزه‌های دینی و رهبری و رکن سوم و اصلی انقلاب اسلامی که مردم هستند امروز با تنگی معیشت مواجه شده‌اند و باید تلاش شود که مردم به دلیل تنگی معیشت، زمین‌گیر نشوند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اقدامات حمایتی و توسعه‌ای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را قابل تقدیر خواند و خواستار توسعه این اقدامات و فعالیت‌ها به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری شد.

وی اظهار داشت: مردم در صحنه‌های مختلف حضور داشتند و به‌خوبی نقش خود را ایفا کردند، الان نوبت ما مسوولان است که به نحو احسن به مردم خدمت کنیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ستاد اجرایی اقدامات خوبی در زمینه اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی و از جمله در نهبندان انجام داده و پرورش شتر به عنوان شغل آبا و اجدادی مردم نهبندان رو به فراموشی بود که ستاد با اجرای طرح هاب شتر این شغل را در منطقه احیا کرده و تلاش مجموعه قابل تقدیر است.

مصطفی نخعی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد شتر کشور در شهرستان نهبندان وجود دارد ادامه داد: طرح هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر هنوز جای کار دارد و می‌توان در زمینه فرآوری گوشت، شیر و پشم شتر نیز کارهای زیادی انجام داد.

وی گفت: با توجه به اینکه پژوهش‌های علمی درخصوص شتر و استفاده‌های آن کم بوده درخواست ما این است پژوهشگاه شتر در نهبندان در راستای اصلاح نژاد و افزایش بهره‌وری راه‌اندازی شود تا با کارهای علمی، بهره‌وری بخش دام را در شهرستان که در حال حاضر به‌صورت سنتی انجام می‌شود، افزایش دهیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد زیرساخت‌ها در نقاط روستایی خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: زندگی در روستاهای به‌خصوص در مناطق محروم با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌هایی از جمله آب، جاده و طرح هادی نیمه‌تمام سخت است که نیازمند ورود جدی ستاد اجرایی است.

وی افزود: انتظار ما از ستاد این است که در زمینه تامین آب روستاها، طرح هادی و جاده‌های ارتباطی ورود پیدا کند.

نخعی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون در خراسان جنوب به خصوص در شهرستان نهبندان اقدامات خوبی انجام داده که قابل تقدیر است اما با توجه به اقدامات خوبی که در سایر استان‌های کشور انجام داده انتظار ما برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی بیشتر است.

وی بیان کرد: تاکنون در حوزه اشتغال خُرد کارهای بزرگی توسط ستاد انجام شده اما یکی از مشکلات مردم استان به‌ویژه در نقاط مرزی برای دریافت تسهیلات خرد، ضمانت‌های بانکی است که پیشنهاد می‌شود ستاد اجرایی در خراسان جنوبی صندوق اعتباری تشکیل دهد تا بروکراسی پیچیده بانکی حذف شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه خواستار سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح‌های بزرگ اقتصادی و صنایع بزرگ خراسان جنوبی شد و گفت: ورود ستاد در این طرح‌ها می‌تواند مولد و محرک برای صنایع کوچک باشد.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های معدنی و صنعتی زیادی دارد و می‌توان در حوزه معدن و صنایع معدنی کارهای بزرگی انجام داد و از آنجایی که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمتر برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی ترغیب می‌شوند، ورود ستاد اجرایی و سایر نهادها و شرکت‌های دولتی می‌تواند برای بخش خصوصی ایجاد انگیزه کند.