نمایشگاه عفاف و حجاب در بیرجند گشایش یافت
طی مراسمی و در ‌آستانه ۲۱ تیرماه، نمایشگاه فرهنگی و هنری «عفاف و حجاب» با حضور جمعی از مسئولان در بیرجند گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛نمایشگاه فرهنگی و هنری «عفاف و حجاب» امروز (۱۸ تیر) با حضور بی بی عصمت سرافرازی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی، احمد محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نخعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، دکتر عباسعلی مدیح شهردار بیرجند،عصمت محمودی مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری و حجت الاسلام سبزه کار مسئول دبیرخانه مساجد استان در محل نگارخانه شهر بیرجند افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران از عدم حضور مسئولان دستگاههای فرهنگی و اعضای کارگروه مد و لباس استان در مراسم افتتاح نمایشگاه عفاف و حجاب استان گلایه کرد و گفت: انتظار می رود از ظرفیت های ایجاد شده در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف از سوی مسئولان استقبال بیشتری صورت بگیرد.

احمد محبی از تخفیف ۱۰ درصدی کتب ارائه شده در این نمایشگاه خبر داد و افزود: همچنین در این نمایشگاه سیر تاریخ پوشش برای مخاطبان ارائه شده است و با استقرار دو نفر از کارشناسان حوزه دین، به سوالات مذهبی بانوان پاسخ داده می شود.

وی به بخش کودک و نوجوان هم اشاره ای کرد که آموزش های دینی در قالب شعر و طنز به آنها ارائه می شود.

محبی با اشاره به اینکه تصاویر برگزیده نمایشگاه مد و لباس استان در سال گذشته در این نمایشگاه به معرض دید مردم در آمده است، گفت: برگزاری نمایشگاه مد و لباس در سال گذشته منجر به برقراری ارتباط بسیار موثر بین طراحان لباس و تولیدکنندگان این حوزه شد که این ارتباط به تولیدات انبوه منجر شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه فرهنگی و هنری «عفاف و حجاب» در آستانه فرارسیدن ۲۱ تیرماه روز «حجاب و عفاف» به همت امور بانوان استانداری، فرهنگ و ارشاد استان، شهرداری بیرجند و دبیرخانه برپا شده است که از امروز به مدت سه روز برای بازدیدکنندگان در دو شیفت صبح (۹-۱۲) و عصر (۱۸ تا ۲۱) دائر است.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه برای برگزاری جشنواره مد و لباس با کارگروه مد و لباس کشور خبر داد و گفت: این جشنواره در سال گذشته به صورت منطقه ای برگزار شد و تلاش می کنیم که امسال به صورت کشوری برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت و بستر فرهنگ و هنر برای گسترش حجاب و عفاف در جامعه بهره گرفت،‌ افزود: مباحث فرهنگی همیشه اقناعی هستند به همین دلیل تلاش می کنیم در این حوزه به صورت ایجابی و اقناعی عمل کنیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله