مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از صدور ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز مشاغل خانگی در استان خبر داد.

رکنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان   گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است و کل تسهیلات در این حوزه حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است که به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شده است.

وی با بیان اینکه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان همزمان با سراسر کشور در اردیبهشت ماه شروع شده است افزود: این طرح در ۲۳ استان کشور به پایلوت برگزار می‌شود.

رکنی با اشاره به اینکه این طرح در رابطه با توانمند سازی زنان سرپرست خانوار است، گفت: جهاد دانشگاه‌ی به عنوان مجری طرح، دفتر امور زنان و خانواده استانداری به عنوان کارفرما و اداره کار رو رفاه اجتماعی به عنوان ناظر این طرح است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص هدف از برگزاری این طرح افزود: خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبودد معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانواده، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازار‌های هدف و بنگا‌های پیشرو است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور ۶ هزار نفر زن پرست خانوار در این طرح قرار خواهند گرفت، افزود: سهم استان از این طرح ۶۹ نفر است.

رکنی در خصوص حمایت‌ها از این افراد بیان کرد: مشاوره و هدایت واجدین شرایط، استعداد سنجی و توانمند سازی افراد از جمله این موارد است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان اظهار کرد: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در ۴ مقطع سه ماهه در استان انجام خواهد شد و بعد از به نتیجه رسیدن آن برای تعداد افراد دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله