در گفتگوی انتخاباتی با مردم استان خراسان جنوبی مطرح شد؛

آقای عبدالناصر همتی: در خراسان جنوبی، توجه به مسائلی همچون صادرات محصولات راهبردی، توسعه ی راه آهن، و تأمین آب باید در رأس طرح های توسعه ی استان قرار گیرد.

صادرات محصولات راهبردی، راه آهن و آب در رأس مسائل خراسان جنوبی آقای همتی یکی از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در گفتگوی انتخاباتی با مردم خراسان جنوبی گفت: در بحث محصولات استراتژیک خراسان جنوبی همچون زعفران باید بر روی فرآوری و بسته بندی این محصول برای توسعه صادرات برنامه ریزی کرد.
وی افزود: توسعه ی راه آهن در خراسان جنوبی و اتصال آن به راه آهن مشهد – چابهار برای توسعه صادرات، انتقال آب از دریای عمان به این استان، استفاده از شرایط آفتابی استان در بهره گیری از ظرفیت سلولهای خورشیدی و توسعه زیرساختهای مرزی استان در مرز مشترکش با افغانستان از مهمترین مواردی است که باید در ارتقاء بخشهای مختلف خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد.
آقای همتی همچنین، با تسلیت به خانواده هایی که عزیزان خود را در اثر بیماری کرونا از دست داده اند گفت: امیدوارم در صورت انتخاب من از سوی ملت به عنوان رئیس جمهور، در اولین فرصت، واکسیناسیون سریع و عادلانه را به اتمام برسانیم .
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی در جامعه افزود: سیاست بیش از حد بر اقتصاد کشورمان حاکم شده و مسائل اقتصادی ما تحت تاثیر نگاه سیاسی به خصوص در استان ها سبب شده که ما نتوانیم از پتانسیل‌های استان‌ها استفاده بکنیم و یک ارتباط منطقی بین استان‌ها برای توسعه اقتصادی هر منطقه برقرار کنیم و برای رهایی از این مشکل باید همانند تمام دنیا، سیاست را در خدمت اقتصاد قرار دهیم تا هر تصمیمی که می گیریم نفعش برای مردم باشد.
آقای همتی گفت: در دولتی که تشکیل دهم سعی بر این است تا هر سه ماه یکبار جلسه با نخبگان هر استان، جوان‌ها و کسانی که در روند سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، تعیین کننده هستند داشته باشیم تا روند توسعه ی استانها سرعت گیرد.
وی با بیان اینکه مشکلات جدی در استانهای مرزی کشور وجود دارد افزود: هر چه قدر از مرکز کشور دور می شویم میزان توسعه یافتگی کاهش پیدا می‌کند که باید با توجه به ظرفیتهای هر استان در جذب گردشگر و توریست،از این جنبه برای توسعه استانهای کمتر توسعه یافته بهره بگیریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور ما در مقایسه با کشورهای همسایه و کشورهای جهان از نظر پیشرفت و ثروت رشد قابل توجهی در ۱۰ سال گذشته نداشته و با افزایش بیکاری، سفره ی مردم کوچیکتر شده است که باید سعی کنیم با توانمندسازی اقشار محروم و پایین جامعه، اصلاح دستمزدها، و در اختیار گذاشتن کارتهای اعتباری، قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

آقای همتی یکی از راه های توانمند سازی استان‌ها را رسیدگی به بخش کشاورزی روستاها دانست و افزود: سعی ما بر این است که شرایط سخت روستاها را بهبود بخشیم و آنها را در تولید یاری دهیم.
وی همچنین افزایش زمینه ی تفریح جوانان در شهرهای کوچک و همچنین توجه به هویت مستقل زنان در فعالیتهای اجتماعی را از دیگر برنامه های مد نظر خود در تشکیل دولت آینده عنوان کرد.