فرماندار بیرجند با اعلام این خبر در سومین جلسه گروه کاری اشتغال شهرستان، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون ،۱۸۳۷ متقاضی در شهرستان بیرجند موفق به دریافت تسهیلات دوران کرونا به مبلغ ۲۵۲.۰۷ میلیارد ریال شده اند.
علی ناصری فرماندار بیرجند عملکرد شهرستان را در جذب تسهیلات دوران کرونا قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: به همت دستگاه های اجرایی و بانکهای عامل، شهرستان بیرجند توانسته ۷۰درصد تسهیلات درخواستی متقاضیان را در این بخش پرداخت نماید که در جایگاه اول رتبه بندی شهرستانی قرار گرفته و به نسبت میانگین استان در وضعیت مطلوب قرار دارد.
فرماندار شهرستان بیرجند در ادامه بر لزوم تقویت نظارت برطرح های بهره مند از تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در شهرستان تاکید کرد و گفت: تاکنون ۲۶۷ بازدید از این طرح ها توسط تیم نظارت شهرستان صورت گرفته است که بایستی با تعامل بیش از پیش دستگاه ها و بانکهای عامل این مهم نیز استمرار یافته و تقویت شود.
ناصری در خصوص اعتبارات اشتغالزایی بند( ب)تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۹نهادهای حمایتی گفت: از مجموع ۲۲۶۰۰۰میلیون ریال سهمیه کمیته امداد شهرستان در این بخش؛ مبلغ ۱۹۳۲۵۰ میلیون ریال ابلاغ شده است که تا کنون ۷۸طرح به مبلغ ۳۵۹۰۰میلیون ریال در شهرستان از این تسهیلات بهره مند شده اند.
وی در ادامه افزود: از مجموع ۶۵۰۰۰میلیون ریال سهم اعتبارات اشتغالزایی بند ب تبصره ۱۶ نهاد حمایتی بهزیستی، مبلغ ۵۵۷۵۰میلیون ریال ابلاغ شده است و تا کنون تعداد ݗ۲۳طرح به مبلغ ۱۰۰۰۰میلیون ریال از این تسهیلات بهره مند شده اند.
این مقام مسئول در ادامه گزارش از تعهد ۳۵۲۶ شهرستان در ثبت اطلاعات اشتغالزایی در سامانه رصد خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۹۳۹ مورد اشتغال توسط دستگاه های اجرایی مرتبط تایید و در سامانه رصد ثبت شده است که این رقم معادل ۲۷درصد تعهد شهرستان در سال ۹۹می باشد که انتظار می رود با تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی تعهد شهرستان در این بخش نیز محقق گردد.