مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت ۲۱ شهریورماه ، ضمن گرامیداشت روز سینما ، پیامی صادر کرد.

در متن پیام ناصر نبی زاده آمده است:

“بیست و یکم شهریورماه که روز ملی سینما نامگذاری شده است،و همچنین فرصتی است برای ارتقای صنعت سینما وارج نهادن به خدمت‌گزاران سینما ونیز ارزشمند فرصتی است برای تسهیل خدمات ارزنده سینمایی به عموم جامعه.
وقتی باور ما بر این استوار باشد که بنا بر قول رهبری معظم امروز کلید کشور دردستان سینماگران است شایسته‌تر و بایسته‌تر است که سینما را منتقدی منصف و مشفق پنداریم واز سینما انتظار امید به آینده وارتقاء ارزشهای اخلاقی و انسانی را داشته باشیم.
درسالی که گذشت از ۲۱ شهریور ۹۸ تاکنون تلاش سخت کوشانه و صادقانه ای شد تا مالکان و سرمایه گذاران سینمایی تشویق به نوسازی و همچنین تاسیس سینما در این استان شدند که به حول و قوه الهی دوسینما بازسازی و کلنگ پردیس سینما امید طبس با سه سالن نمایش فیلم برزمین خورد.
همچنین درحوزه ی فیلم سازی از تمام سینماگران جوان انتظار می رود بادرنظرگرفتن پتانسیل بومی علاوه بر به تصویرکشیدن تاریخ پرفراز و نشیب خراسان جنوبی به میراث کهن این دیار و مفاخر و مشاهیر ان هم در کلیه ی قالب های سینمایی نظری بیفکنند و اقدامات هنری شایسته ای انجام دهند.
درپایان ضمن تمجید از تمامی دستاوردهای سینمایی ۱۵ ساله ی اخیر استان، این روز فرخنده را گرامی داشته و امیدواریم شاهد موفقیت های روزافزون تمامی فعالین عرصه ی سینما ، معلمین و اساتید سینمای استان/هنرجویان و دانش آموزان رشته سینما/سینماداران و مدیران موسسات و آموزشگاه های سینمایی و همه ی کوشندگان سخت کوش هنر هفتم در خراسان جنوبی باشیم.
ناصر نبی زاده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی