#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت سلامتی مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت شعب اخذ رای در روز برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد قرار گیرد.

 “حمید ملانوری” روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که پس از حضور ویدئوکنفرانسی در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، افزود: با در نظر گرفتن حفظ سلامتی مردم تعداد شعب اخذ رای در این استان ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است و هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی دایر می‌شود.

وی تاکید کرد: انتخابات باید در کمال امنیت و سلامت به لحاظ قوانین مربوط به انتخابات و نیز مدیریت کرونا برگزار شود و کمیته اطلاع‌رسانی به ویژه صدا و سیمای مرکز استان در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند تا مردم بدانند رای‌گیری در فضای سالم و بهداشتی انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هر گونه آغاز به کار شعبه جدید یا تغییر شعبه‌هایی که در سال‌های قبل فعال بودند، حتما به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم در روز انتخابات قبل از حضور شعبه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی از مسوولان ستاد انتخابات استان و دانشگاه علوم پزشکی خواست در مدت باقیمانده تا انتخابات پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های جدید ستاد ملی کرونا را در رسانه‌ها برای مردم تبیین کنند تا عموم شهروندان نسبت به رعایت نکات بهداشتی اطلاع کافی داشته باشند.

وی درباره تعیین ناظران بهداشتی گفت: با توجه به اینکه بیش از هزار شعبه فعال در استان داریم تعیین ناظر جدای از اعضای شعب به تجمع افراد در شعبه‌ها منجر خواهد شد لذا فرمانداران یکی از اعضای شعبه ترجیحا نماینده فرماندار را به عنوان ناظر بهداشتی منصوب کنند و قبل از انتخابات آموزش‌های لازم فرا گرفته شود.

ملانوری بیان کرد: تمامی برنامه‌های مربوط به شعب اخذ رای تا چهارشنبه تعیین تکلیف شود و افراد آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

وی گفت: اعضای ستاد انتخابات در شهرستان‌ها نیز علاوه بر مرکز استان نسبت به اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف ما برگزاری انتخابات ایمن و با سلامت کامل است که در این زمینه تمامی متولیان باید از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نکنند.

وی گفت: اطمینان خاطر مردم در این خصوص، ضمن اینکه یکی از بهترین انتخابات در ۴۲ سال گذشته را به همراه خواهد داشت، موجبات شادی طرفداران نظام و رهبری را فراهم می‌سازد و یک بار دیگر شکست جدی دشمنان نظام را رقم خواهد زد.

ملانوری با اشاره به اینکه شعب اخذ رای توسط هیات‌های اجرایی جانمایی می‌شود افزود: در تعیین محل برپایی شعب اخذ رای، رویه بر این است محل‌هایی انتخاب شود که مردم دسترسی و آشنایی بیشتری دارند، ضمن اینکه در این سال‌ها زیرساخت‌های خطوط ارتباطی، ورود و خروج، تهویه، محل استقرار صندوق و سایر موارد برای این محل‌ها پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: براساس این قاعده، محل برپایی شعب اخذ رای معمولا ثابت است و جابه‌جا نمی‌شود اما در انتخابات پیش رو و به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شعب اخذ رای  ۱۵ درصد افزایش یافت.

ملانوری درباره محدودیت‌ها در آرامستان بیرجند گفت: با توجه به اینکه مرکز استان از شرایط قرمز خارج شده و مراسم‌ عموما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود نسبت به رفع مسدودی‌ها در آرامستان بیرجند اقدام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به گزارش‌هایی که در ارتباط با برگزاری برخی برنامه‌های بدون مجوز رسیده است باید در نظر داشت که برگزاری هرگونه مراسم باید با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه انسجام و همدلی قابل توجهی بین دست اندرکاران انتخابات وجود دارد گفت: ۲۴ هزار نفر در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد فعال خواهند بود که آموزش‌های لازم را برای برگزاری انتخابات سالم و امن و با آرامش فرا گرفته‌اند.

ناصر خوش خبر افزود: برای ایجاد آرامش و اطمینان خاطر مردم در روز انتخابات اقدام به افزایش شعب اخذ رای در این دوره از انتخابات شده است و هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای در سراسر استان فعال خواهند بود.

وی گفت: از این تعداد ۵۴۸ شعبه ثابت و ۴۷۶ شعبه سیار خواهند بود که زیرساخت‌های رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از قبل تامین شده است.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دستورالعمل بهداشتی ستاد ملی کرونا به استان و شهرستان‌ها ابلاغ شده است و ممنوعیت اخذ اثر انگشت، نحوه چیدمان، فاصله‌گذاری و تهویه هوا از مهمترین مواردی بوده که در این دستورالعمل آورده شده است.

وی با تاکید بر اینکه شعب اخذ رای تا حد امکان در مکان‌های باز اقدام به رای‌گیری خواهند کرد گفت: خراسان جنوبی رتبه سوم پس از سمنان و زنجان را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد و امیدواریم تداوم این روند نقش قابل توجهی در کاهش مبتلایان به ویروس کرونا داشته باشد.