بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از پیش دبستانی قرآنی امام حسن مجتبی (ع)

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از پیش دبستانی قرآنی امام حسن مجتبی (ع) در بیرجند بازدید کرد.
؛ همزمان با گرامیداشت هفته بسیج مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به همراه سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از پیش دبستانی قرآنی امام حسن مجتبی (ع) در بیرجند بازدید کرد.

علی فرخنده در این بازدید بیان کرد: حضور این نونهالان فرصت مغتنمی را برای مربیان کارآزموده ی پیش دبستانی فراهم آورده که به نگهداری فیزیکی نوگلان آینده ساز بسنده نکرده؛ بلکه آن ها را با زلال آیین اسلامی سیراب کنند.

وی ادامه داد: بدون شک والدین فرزندان خویش را بنا به ضرورت های شغلی به رسم امانت به پیش دبستانی می سپارند تا مربیان علاوه بر نگهداری فیزیکی، اذهان مستعدشان را با تعلیمات دینی استحکام بخشند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن خدا قوت به مدیر یت و مربیان خواستار شناختن ظرفیت های بومی و مفاخر استان به خردسالان شد.

مدیر پیش دبستانی قرآنی امام حسن مجتبی (ع) هم در این بازدید ضمن قدردانی از حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: کودکان تحت تعلیم اساتید قرآنی به فراگیری مفاهیم قرآنی و حفظ سوره های قرآن پرداخته و استماع قصص قرآنی و تمرین سرودهای مذهبی از جمله فعالیت های آنان می باشد.

وی ادامه داد: در این مرکز آموزش های لازم توسط جامعه القرآن الکریم در واحد خردسالان به صورت تخصصی در دورهای مختلف داده شده تا کودکان تسلط کامل به تلاوت قرآن به دست آورند و برای حفظ قرآن کریم آماده شوند.

طی این بازدید هدایایی به رسم یادبود از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به قرآن آموزان حاضر تقدیم شد.

شایان ذکر است؛ پیش دبستانی قرآنی امام حسن مجتبی (ع) و واحد خردسالان جامعه القران الکریم از سال ۱۳۹۱ راه اندازی و در این مرکز از آموزش های تخصصی موسسه طلوع نسل نور استفاده می شود و هم اکنون ۲۰۰قرآن آموز خردسال در این موسسه مشغول یادگیری هستند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور