امام جمعه موقت بیرجند گفت: تفکر بسیجی نشأت گرفته از تفکر توحیدی است که باور به خدا و قرآن دارد.

حجت الاسلام مختاری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند با تبریک هفته بسیج گفت: بعد از حدود دو ماه هنوز جنایت‌های دشمنان ادامه دارد و دو موضوع بسیج و اغتشاشگران دو تفکر متفاوت هستند.

او افزود:جوهره تفکر بسیجی همان تفکر توحیدی است که خداوند، قرآن و نبوت را باور کرده اند و با مال و جان، از اسلام دفاع می‌کنند و آماده شهادت هستند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه در طول انقلاب تفکر بسیجی معجزه کرده است گفت: انقلاب با همین تفکر به پیروزی رسید چرا که امام خمینی با تفکر بسیج در برابر ظالم ایستاد و به پیروزی رسید؛ در هشت سال دفاع مقدس نیز تفکر بسیج بود که جلوی قدرت‌ها ایستاد؛ در دهه شصت نیز ایران اسلامی با تفکر بسیج جلوی فتنه گران ایستاد و داعش و آمریکا نیز با تفکر بسیج سرکوب شده اند و این تفکر توحیدی دشمنان را به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در مقابل تفکر توحیدی و بسیجی تفکری دیگر وجود دارد که از زمان گذشته تاکنون جنایت‌ها کرده است و آن خط شیطانی واستکباری و احمقانه، جان و مال مردم خودشان را نشانه گرفته اند و منافقینی هستند که برایشان طلب مرگ می‌

او گفت: در این دو ماه اغتشاش از بسیجیانی که با دست خالی جلوی آن‌ها ایستاده اند و شهید شدند تشکر می‌کنم و از سپاه قهرمان می خواهیم که جلوی آن‌ها بایستند و از قوه قضائیه می خواهیم در سریع‌ترین زمان جلوی این محاربه‌ها بایستد چرا که تحمل مردم دیگر تمام شده است.

حجت الاسلام مختاری گفت: مزدوران شیطان پیوسته تلاش می‌کنند با سیاه نمایی‌ها مردم را ناامید کنند، اما به امید خداوند هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ اگر سلطنت طلبان کاری از دستشان بر می‌آمد خاک کشور را پیش کشی نمی‌کردند و این کشور به دست امثال آن‌ها هیچگاه پیشرفت نمی‌کند بلکه به دست جوانان انقلابی پیشرفت خواهد کرد و تا ظهور دولت یار، راه شهدای عزیز را ادامه خواهیم داد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در سال ۵۷ مردم نشان دادند که دوره استعمار نو تمام شده است، اما امروز استعمار مدرن‌تر که همان فضای مجازی است روی کار آمده است که افکار مردم را فریب می‌دهد و نوجوان و جوان را به گمراهی می‌کشد.

او گفت: اکنون دشمن به دنبال جنگ رسانه‌ای و شناختی است تا با دموکراسی ظاهری اهداف شوم خود را محقق کند.

حجت الاسلام مختاری افزود: آن‌ها اعتقادی به رأی و حقوق مردم ندارند نمونه اش را مدعیان حقوق بشر دیدند که بیش از ۸۷ درصد مردم به انقلاب اسلامی رأی دادند، ولی چون این انقلاب مطابق میلشان نبود روی آوردند به فتنه گری و همیشه تلاش کردند چهره اسلام را تاریک جلوه بدهند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمن خوب می داند که سنگر اسلام، نظام اسلامی است و بیش از ۴۰ سال است که در جنگ‌های مختلف شیطنت کرده و با زر و زور و تزویر برای مردم مشکل ایجاد کرده است و مردم را تبدیل به اغتشاشگر و آشوبکر می‌کند، اما باید برای این حربه آگاه باشیم.

او گفت: مطالبات و اعتراضات مردم دو بخش اساسی دارد که یک بخش سیاسی است و به مردم و حکومت و عملکرد مسئولان مربوط می شود  که در خصوص آنچه  به عملکرد مسئولان مربوط می شود باید جوابگو بود.

حجت الاسلام مختاری افزود:  مسئله دوم غیر سیاسی است که دشمن به حیا و عفاف و خلق و خو‌های غیر سیاسی ضربه می زند که هیچ ربطی به رابطه مردم با حکومت ندارد.