در آستانه شروع تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان، شاهد از دست از دادن دو تن از نوجوانان بیرجندی، به دنبال غرق‌شدگی در بند چهکند بیرجند بودیم که باعث اندوه شدید همشهریانمان گردید. اتفاقاتی از این دست، نشان‌دهنده این موضوع است که در این شهر، با کمبود امکانات تفریحی ایمن برای رده‌های مختلف سنی فرزندانمان مواجه هستیم.

از سوی دیگر، با وجودی که این منطقه، از امنیت کافی برخوردار نیست و از میزان عمقی برخوردار است که پتانسیل ایجاد غرق‌شدگی داشته، چگونه به حال خود رها شده بوده است. در حالیکه در مجاورت منطقه مسکونی هم قرار داشته است و همه میدانیم که فضاهایی که اندک از آب و آبادی برخوردارند، به خصوص این که در نزدیکی محل سکونت هم واقع شوند، به زودی به محل تفریح مردم تبدیل می‌شوند. شاید وجود حداقل یک تابلوی اخطار، مانع ورود این افراد به بند می‌شد. عدم توجه به مسایل کوچک اما پراهمیتی مانند این قضیه، چه تاوان سنگینی برای شهرمان داشت.

این مساله بهانه‌ای شد تا مسئولین، مساله تاسیس امکانات رفاهی- تفریحی ایمن را در این شهر مد نظر داشته باشند. همچنین ایمن‌سازی مناطق تفریحی را در الویت قرار دهند تا دیگر شاهد حوادث متاثرکننده‌ای از قبیل حادثه  نباشیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله