فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: برخی گروه‌های جهادی در زمینه ساخت مسکن محرومان و گازکشی خانه‌های آنان وارد عمل شده‌اند اما تامین مواد اولیه و لوله‌های گاز نیاز به همت خیرین دارد.

سردار علی قاسمی  در آیین اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه و پنج هزار و ۹۳۶ دستگاه بخاری به نوعروسان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد که در مصلای المهدی (عج) بیرجند برگزار شد، افزود: درخصوص مسکن روستایی اقدامات خیرخواهانه موثری صورت گرفته اما به دلیل گرانی مصالح ساختمانی نیمه‌تمام مانده و از طرفی همه زیرساخت‌ها به روستا رفته اما خانه محرومان زیرساخت مناسب برای زندگی ندارد.

وی گفت: در حوزه‌ کمک‌های معیشتی فرهنگ‌سازی لازم انجام شده و طبق روال در مساجد و ‌محله‌ها انجام می‌شود اما باید براساس نیاز محرومان گسترش یابد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با مشارکت سپاه پاسداران، بسیج و نهادهای حمایتی برای حمایت از نیازمندان تشکیل شد و هماهنگی همه دستگاه‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهد و رفع مشکلات و کمبودهای مربوط به آب، راه و سایر نیازهای مناطق روستایی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی و اتکای به خود باید در جامعه اشاعه یابد تا به عنوان یک راهبرد زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات در جامعه شود.

سردار قاسمی گفت: قناعت، ‌صبر و تحمل مردم ایران به برکت خون شهدا است که ایستادگی در راه حق را به ما آموختند.

وی ادامه داد: اصل کرامت انسان به عقل، آزادی و اراده است و انسان می‌تواند خلیفه خدا روی زمین باشد و وقتی از اندیشه استفاده می‌کند بهترین کار را برای خدمت به خلق انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه کمک هدیه‌ای است که خداوند به انسان می‌دهد گفت: خداوند در حوزه ‌واجبات خمس، ‌زکات ‌و نفقه را الزامی کرده که نتیجه آن وسعت رزق و روزی است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از خدمات به مردم محروم و مستضعف ابراز رضایت و بر تداوم نهضت کمک‌های مومنانه تاکید داشتند افزود: هفته بسیج نمایشگاه‌هایی برای توانمندسازی نیازمندان در شهرستان‌های استان برگزار کردیم که تولیدات خانگی به فروش عموم برسد و نقش موثری در بازار فروش محصولات تولیدی توسط نیازمندان و توانمندسازی آنان دارد.

سردار قاسمی توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه را از دیگر اقدامات خیرخواهانه در حوزه مواسات عنوان کرد و گفت: از خیرین درخواست داریم کمک‌ها را به صندوق‌ها بدهند تا فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه گسترش یابد.

وی بیان کرد: همدلی و مواسات مورد تاکید مقام معظم رهبری به ویژه در دوران شیوع کرونا بوده است که امروز در همه کشورهای اسلامی در حال اوج گرفتن ‌است‌ تا کمی از آلام و مشکلات محرومان و نیازمندان را کاهش دهد.