نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی یک مکتب است و آشنایی دانش‌آموزان و جوانان با این مکتب ضرورت دارد.

حسین خسروی روز پنجشنبه در نشست بصیرتی هیات اندیشه‌ورز فرهنگیان بسیجی استان خراسان جنوبی که با حضور بیش از یک هزار معلم و از طریق شبکه شاد برگزار شد، بر مطالعه بیشتر مکتب شهید سلیمانی تاکید کرد و افزود: دنیای اسلام مدیون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است لذا مکتب این شهید با چند جلسه قابل بیان نیست و امید است که معلمان آن را به عنوان یک منبع مطالعاتی به دانش‌آموزان و شهروندان معرفی کنند.

وی گفت: شهید فخری‌زاده نیز از سرمایه‌های ارزشمند کشور بود که باید بیش از پیش به مردم شناسانده شود.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهید سلیمانی هیچ گاه به دنبال مقام نبود و همواره خود را یک سرباز نظام می‌دانست، او به جهان اسلام خدمت کرد و اگر سنگ فلسطینی‌ها تبدیل به موشک شده از خدماتی است که این شهید بزرگوار در جبهه مقاومت داشته است.

وی گفت: شهید فخری‌زاده هم تاکنون ناشناخته بود اما از امروز به بعد به دنبال شناخت بیشتر این دانشمند شهید باشیم.

خسروی اضافه کرد: بصیرت آن قدر مهم است که در قرآن نیز خداوند فرموده زن و مردی که در دنیا بصیرت ندارند کور محشور خواهند شد.

وی گفت: یکی از خصوصیات سردار سلیمانی با بصیرت بودن این بزرگوار است که اکنون در مکتب آن شهید مدام یادآوری می‌شود.

وی افزود: ایمان شهید سلیمانی چنان محبوبیتی در دل مردم ایجاد کرد که تجلی این محبوبیت در آیین تشییع جنازه آن شهید مشاهده شد و اکنون حتی از کشورهای خارجی مزارش زائر دارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹ دی نیز با گذشت ۱۰ سال هنوز درس عبرت‌آموزی دارد و به همین دلیل است که پاسداشت آن هر سال برگزار می‌شود زیرا این روز نباید فراموش شود.

وی با اشاره به اهمیت پرورش در کنار آموزش افزود: دانش‌آموزان در کنار آموزش باید به اهمیت چنین روزهایی از جمله ۹ دی پی ببرند و به خوبی آن را پاس بدارند.

خسروی عنوان کرد: برخی در جریان فتنه ۸۸ کنار کشیدند و حتی حاضر نبودند کلمه فتنه را به زبان بیاورند زیرا بصیرت را به خوبی درک نکردند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را وجه تمایز دین اسلام دانست و گفت: بصیرت را باید افزایش دهیم تا در جریان فتنه‌ها دچار تردید نشویم.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود: یک بعد خیانت همیاری برخی از داخل کشور است که موجب موفقیت دشمن در نقشه‌هایش می‌شود.

وی بیان کرد: باید آموزش و پرورش به صورت واقعی با هم تلفیق شود تا جامعه فرهنگی بتواند برای ایجاد بصیرت در جامعه بیشتر تلاش کند.

خسروی گفت: معلمان و اساتیدی که مسایل ارزشی را در جامعه تعلیم می‌دهند در جایگاهی هستند که باید همواره مورد احترام باشند.

وی با اشاره به لزوم تکریم مقام معلمان گفت: آموزش و پرورش در کنار کادر سلامت در دوران کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشته و این مهم باید ارج گذاشته شود.

وی افزود: امید است که با تلاش و پیگیری‌های مجلس، دولتمردان و مسوولان پاسخگوی حق و حقوق معلمان باشیم.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

با توجه به رویدادهای مهم بازه زمانی ۹ تا ۱۹ دی، این دهه به «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» نام‌گذاری شده است.

همچنین به دلیل همزمانی دهه بصیرت و میثاق با ولایت با دهه اول فاطمیه، شعار محوری و سراسری این دهه «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» است.