#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ساختمان‌های ناایمن و پرخطر باید با استفاده از ظرفیت شورای فنی استان شناسایی شوند و روند اجرای ساختمان‌های بلندمرتبه در خراسان جنوبی به‌ویژه در شهر بیرجند مورد پایش قرار گیرد.

، علیرضا عباس‌زاده روز پنجشنبه در نشست شورای فنی استان افزود: وقوع حادثه تلخ متروپل، تلنگری بود برای اینکه نظارت ها و انجام فرآیندها را جدی‌تر بگیریم تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این گونه حوادث شوک بدی را به مردم و جامعه وارد می‌کند و باید همه ظرفیت‌ها برای پیشگیری از وقوع آنها به کار گرفته شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه نظارت عالیه بر انجام پروژه‌های شخصی و عمومی برعهده اداره کل راه شهرسازی است گفت: بناهای در حال ساخت براساس قانون نظام مهندسی ساختمان و با نظارت عالیه راه و شهرسازی در حال اجراست.

وی متذکر شد: براساس دستورالعمل کارگروه استانی ایمنی و پایش ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه، در گام اول ساختمان‌های بلند مرتبه شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و در گام دوم شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر مورد پایش قرار می‌گیرند.

عباس‌زاده با بیان اینکه پایش منازل بلند مرتبه روستایی در مرحله سوم طرح قرار دارد افزود: روستاهای استان فاقد این نوع ساختمان‌ها بوده و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر و حتی در بیرجند نیز تعداد اندکی ساختمان بلند مرتبه وجود دارد.

وی با اشاره به مکاتبات چندین باره وزیر کشور درخصوص ایمنی و پایش ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه به جهت اهمیت موضوع تصریح کرد: رفع نواقص احتمالی می‌تواند از اتفاقات تلخ آینده جلوگیری کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور