#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: همه تلاش ما بر این است که جلوی خام‌فروشی را بگیریم و درصد قابل توجهی از آن را در سال جاری کاهش دهیم.

جواد قناعت  اظهار داشت: خام‌فروشی مواد معدنی و محصولات کشاورزی از دغدغه‌های گروه‌های مرجع و مردم استان است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” انتخاب شد، برنامه‌های متعددی را در دستور کار داریم که مهمترین آنها استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه صنایع فرآوری است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از ظرفیت مراکز علمی تحقیقاتی برای دانش‌بنیان کردن تولید در بخش‌های اقتصادی، خدماتی و صنعتی استان بهره خواهیم برد.

وی شعارها و عناوین سال را چراغ راه عنوان کرد و گفت: شعار سال ۱۴۰۱، نگرش هدفمندی را در تولید اقتصادمحور دنبال می‌کند و در حقیقت چراغی در مسیر پیشرفت و توسعه کشور است.

قناعت با تاکید بر اینکه شعار “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” چهره جدیدی از تولید را مطرح می‌کند اظهار داشت: این شعار بر ۲ ویژگی بسیار مهم اشتغالزایی و دانش‌بنیان بودن تولید تاکید دارد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه تولید در کشور متذکر شد: تولید در حقیقت راه اصلی عبور کشور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی است و رونق تولید می‌تواند مهمترین مسایل کشور را حل کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تکیه و تاکید مقام معظم رهبری بر محور قرار دادن تولید، به این جهت است که تولید، رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سالانه و در نتیجه رفاه اجتماعی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه شعار سال، موج روانی مثبتی را ایجاد می‌کند گفت: شعار سال، اعتماد به نفس ملی را بالا می‌برد و باعث احساس عزتمندی در ملت می‌شود.

قناعت تصریح کرد: تحقق شعار سال از اولویت‌های استان است و در این راستا راه‌اندازی یک ستاد راهبری ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را در دستور کار داریم و برای رونق بخشیدن به جهش تولید از ظرفیت نخبگان بومی داخل و خارج استان نیز استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه‌ای برای به حرکت درآوردن چرخ‌های شرکت‌های دانش‌بنیان لحاظ شده است افزود: با تزریق این تسهیلات به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی دانش‌بنیان به رونق تولید در استان کمک خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی به نیروی انسانی متخصص و متعهد استان اشاره کرد و گفت: از موضوعات و دغدغه‌های ما در خراسان جنوبی، وجود جوانان بیکار تحصیلکرده است که برای رفع این مشکل نیز برنامه‌هایی داریم.

وی از ظرفیت‌های گردشگری متعدد استان سخن گفت و افزود: براساس آمار به ثبت رسیده از ابتدای تعطیلات نوروزی تا صبح امروز ۱۱ فروردین ماه، بیش از سه میلیون نفر مسافر وارد استان شده‌اند.

قناعت بیان کرد: این حجم مسافر، فرصت بسیار خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان است.