نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: نمایندگی، وکالت و وضع قانون در راستای قانون اساسی و نظارت بر اجرای قانون است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی سه‌شنبه شب در دیدار چهار منتخب مردم خراسان جنوبی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با همه مشکلات پیش روی ملت یکبار دیگر دست غیب الهی را مشاهده کردیم و حضور باشکوه مردم در انتخابات را شاهد بودیم.

وی افزود: از سال ۱۳۴۲ که برای نجات کشور و اسلام و مردم عزیز ایران، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی قیام کرد، شاهد مبارزه نابرابری از سوی استکبار بوده و هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی، عنایت پروردگار است خاطرنشان کرد: از روزی که دو نیم کره شرقی و غربی که در مقابل ایران اسلامی ایستادند و بعد از پیروزی انقلاب و در این ۴۱ سال، بارها مشاهده کرده‌ایم هر زمان که نیاز بوده، دست غیب الهی بیرون آمده و بر سینه نامحرمان زده است.

وی گفت: زمانی که برای برگزاری کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم، چند گروه دیگر نیز آمده بودند که یک گروه از کشور آمریکا بود، مسئول آن گروه از نابرابری‌های آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی اظهار نگرانی می‌کرد که در پاسخ، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شما نگران جمهوری اسلامی نباشید؛ که این نشان از توکل به خداوند در مقابل دشمنانی است که به هیچ‌ قانونی پایبند نیستند.

وی با اشاره به اینکه آنچه در ایران انجام می‌گیرد همراه با یک جریانات سیاسی بیرونی و درونی است گفت: مسئله ترساندن مردم از حضور در صحنه‌ها تحت یک بیماری خاص هدفی بود که دشمنان آن را دنبال می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: با همه تلاش‌های دشمن برای نیامدن مردم پای صندوق های رای اما مردم خراسان جنوبی در انتخابات بسیار خوب درخشیدند.

وی افزود: آن زمان که امام در تبعید بودند، فرمایشات ایشان با اوج موقعیت خود در جماران هیچ فرقی نمی‌کرد و این نشان‌ دهنده توکل کردن ایشان به خدا و عدم ترس از غیرخدا بود.

وی گفت: دشمنان به دنبال فتنه‌های گذشته و امسال خود قصد داشتند آن را به کیفیتی تا اسفندماه ادامه دهند تا مسئله انتخابات را حذف کنند اما آنچه روی داد برخلاف تصور آنها بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همواره در آزمایش هستیم گفت: در طول ۱۰ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی افرادی بودند که در جهت انقلاب و اسلام برای مردم خدمت کردند و مواضع اسلام را تحکیم کردند اما افرادی نیز بودند که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز نوکرها و کلفت‌های بیگانه هستند.

وی افزود: مردم با این همه شهدا، فداکاری‌ها و تحمل سختی‌ها، وکالت می‌دهند که از آرمان‌های انقلاب اسلامی، دین، آیین و ارزش‌ها دفاع شود اما اگر حرام‌خواری صورت گیرد، دل‌ها قصی و افراد نوکر آمریکا می‌شوند و دنبال بیگانه می‌روند و این در حالی است که در شروع کارشان، قسم می‌خورند.

وی بیان کرد: متاسفانه کسانی هستند که از طریق این مردم شهید داده، وارد می‌شوند و به دنبال اهدافی دیگر هستند اما نتیجه این می‌شود که توفیق از آنها سلب می‌شود، سپس باطنشان آشکار و به سوی دشمن پناه می‌برند.

امام جمعه بیرجند گفت: تزی که از سوی منتخبان مردم بیان می‌شود، زیبا و براساس آرمان‌های انقلاب اسلامی است و ما همواره موظف هستیم به آنها کمک کنیم، حال فرق نمی‌کند نماینده مجلس یا خدمتگزاران در همه جبهه‌های مقاومت باشند.

وی افزود: فردی که نماینده و مسئول می‌شود مانند سربازی است که دستش روی ماشه قرار دارد و به سمت دشمن شلیک می‌کند اما او عقبه دارد و باید به او کمک شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: وقتی نمایندگان ریسک می‌کنند و وارد بر صحنه می‌شوند و انواع مسائل را به جان می‌خرند، مسلما همکاری می‌خواهند که موظف هستیم با آنها همکاری کنیم.

وی اظهار داشت: ان‌شاءالله در گام دوم انقلاب باید شرایط تغییر کند و ما در صحنه عملی آرمان‌های خود را ببینیم و این مسئله‌ای دور از انتظار نیست.