بررسی آمار از افزایش صادرات و کاهش واردات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان حکایت دارد

?معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بررسی آمار تجارت خارجی استان در ۴ ماهه اول سال ۹۶ حکایت از افزایش صادرات و کاهش واردات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان دارد، افزود: میزان صادرات قطعی از گمرکات و بازارچه های مرزی استان، حدود ۴۲۲ هزار تن به ارزش بیش از ۵۷ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۵۴ درصد افزایش و از نظر ارزش ۱۰ درصد کاهش داشته است.

?به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ، میزان صادرات ماده ۱۱۶ ( اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروج از بازارچه های مرزی استان و گمرک ماهیرود ) را ۷۸۵ هزار تن به ارزش بیش از ۱۸۵ میلیون دلار ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: بررسی این آمار نشان می دهد، صادرات استان، نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۶۱ درصد و از نظر ارزش ۲۸ درصد افزایش داشته است.

?وی تصریح کرد: مجموعا در ۴ ماهه اول سال ۹۶، میزان ۱۲۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۴۳ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی استان صادر شده که نسبت به سال قبل از لحاظ وزنی ۵۸ درصد و از نظر ارزش ۱۶ درصد افزایش داشته است.

?سرفرازی ، میزان واردات به استان را در این مدت ؛ ۵۷۴ تن به ارزش ۴۲۶ هزار دلار دانست و افزود: میزان واردات از مرزهای رسمی استان، نسبت به سال قبل از لحاظ وزنی ۸۴ و از نظر ارزش ۹۲ درصد کاهش داشته است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله