معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های استان باید بالفعل شوند و در این راستا باید شرکت‌های سرمایه‌گذار از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کنند.

مشیرالحق عابدی در آیین تجلیل از واحد نمونه ملی و کارآفرینان برتر خراسان جنوبی که در شرکت کویر تایر برگزار شد، بر استفاده از ظرفیت‌های استان و بهره‌برداری از توان شرکت‌های اقتصادی بزرگ کشور تاکید کرد.

وی افزود: خراسان جنوبی جزو استان‌هایی است که در رابطه با کارآفرینان موفق بوده و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کارآفرینان استان، توانسته‌اند با اقدامات شایسته خود برای خانواده‌های زیادی اشتغال ایجاد کنند.

وی گفت: در این استان تعدادی از کارآفرینان جزو پایه‌های ثابت کارآفرینی کشور هستند که هر سال به عنوان کارآفرینان برتر نیز معرفی می‌شوند و کارآفرینان باید در این شرایط اقتصادی حمایت شوند.

عابدی جشنواره‌های کارآفرینی را بستر مناسبی برای معرفی افراد توانمند برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های کارآفرینی باید با هدف ایجاد یک نقشه راه برای افرادی که تمایل به کارآفرینی دارند، عمل کند.

وی ادامه داد: در جشنواره کارآفرینی امسال، عده‌ای با روحیه و برنامه‌های خاص برای ایجاد انگیزه در دیگران به عنوان کارآفرین نمونه انتخاب شده‌اند.

وی گفت: کارآفرینان برتر باید معرفی شوند و تلاش شود تا اقدامات آنان تثبیت اشتغال به همراه داشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را در شرایط فعلی کشور ضروری دانست و اظهار داشت: رونق تولید در شرایط فعلی، می‌تواند کمک حال کشور باشد.

وی افزود: برای تحقق این مهم، باید ارتباط بخش دولتی و خصوصی بیشتر شود و اگر در این زمینه تخطی در خدمات‌رسانی صورت گیرد به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست و تیم کاری خود را نخواهیم بخشید.

عابدی با بیان اینکه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پربارترین جلسات را در حوزه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی داشتیم گفت: امسال نیز با وجود بیماری کرونا تصمیمات مهمی در این زمینه گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در این آیین، لوح واحد نمونه ملی کارگری با امضای رییس جمهوری را به سید «محمدحسین زینلی» مدیرعامل شرکت کویر تایر اعطا کرد.

همچنین از «محسن احتشام» رییس اتاق بازرگانی بیرجند به عنوان کارآفرین برتر حوزه کشاورزی از شرکت تروند زعفران، سید «علی خیریه» کارآفرین برتر حوزه کشاورزی از شرکت ستاره کیان، «جعفر فردحسینی» کارآفرین برتر حوزه صنعت شرکت فراز پلیمر فردوس، سید «علی اکبر ذوالفقاری» کارآفرین برتر حوزه خدمات از هتل کوهستان بیرجند و «احسان علیدوست» کارآفرین برتر حوزه خدمات از شرکت پارس رابین بیرجند، «حسن صادقی زاده» کارآفرین برتر حوزه خدمات تعاون از شرکت فرش امین سرایان و «بتول سالاری» کارآفرین برتر حوزه صنعت از تعاونی سالار سربلند طبس به عنوان منتخبان سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل شد.