یس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان تولید در سال گذشته در کل محصولات بهاره ۴۵۱ هزار و ۸۸۵ تن بوده که با توجه به اقدامات به زراعی و به نژادی پیش بینی می‌شود افزایش تولید در حدود ۳۰ هزار تن در کل محصولات بهاره داشته باشیم.

غلامرضا   قوسی اظهار کرد: گیاهان به لحاظ تاریخ کاشت به دو دسته بهاره و پاییزه تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: کاشت بهاره از نیمه اسفندماه آغاز و تا پایان خردادماه ادامه دارد و برداشت این گروه محصولات از اواسط تابستان آغاز و تا اواخر پاییز ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: کشت بهاره برای محصولاتی مانند حبوبات، سبزی و صیفی، جالیز، سبزیجات، پنبه، چغندرقند، دانه‌های روغنی و محصولات علوفه‌ای است.

قوسی اظهار کرد: موارد استفاده از این محصولات، خوراک انسان، موارد مصرف سبزی و صیفی، تعلیف دام و صنایع پارچه بافی، روغن کشی و تهیه شکر است.

وی توصیه‌هایی برای کاشت و برداشت و اصول نوین در زراعت بهاره نیز داشت و افزود: توسعه کشت‌های نشایی، اصلاح الگو و آرایش کشت، توسعه کشاورزی حفاظتی، رعایت تراکم کاشت، توسعه مکانیزاسیون در مراحل کاشت، داشت و برداشت، تغذیه به موقع و به میزان کافی در مراحل مختلف کاشت و داشت و کنترل عوامل خسارت‌زا از جمله این توصیه ‌ها است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: میزان تولید در سال گذشته در کل محصولات بهاره ۴۵۱ هزار و ۸۸۵ تن بوده که با توجه به اقدامات به زراعی و به نژادی پیش بینی می‌شود افزایش تولید در حدود ۳۰ هزار تن در کل محصولات بهاره داشته باشیم.

قوسی یادآور شد: پیش بینی می‌شود امسال افزایش سطح کشت بهاره در استان به جز در کشت‌های دیم(باتوجه به بارندگی‌های اخیر) نداشته باشیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله