سرپرست گروه سرود عقیق گفت: سرود عقیق را نوجوانان بیرجندی برای اولین بار اربعین امسال در شهر کاظمین اجرا کردند.

 اگر بگوییم هنر زیباترین روش انتقال مفاهیم دینی است اغراق نکرده ایم. گاه در قالب تئاتر، زمانی در شکل خوشنویسی و یا در شکل یک آهنگ و سرود زیبا مفهوم والای انسانی و اسلامی منتقل می‌شود.

اگر این سرود از دل بچه‌های مسجدی پدید آمده باشد بی شک نتیجه تربیتی نیز به همراه خواهد داشت که یک نمونه آن گروه سرود عقیق است که این روزها در شهر کاظمین اقدام به اجرای زیبای یک آهنگ اربعینی کرده اند.

جلیل خسروی، سرپرست گروه سرود عقیق در گفت و گو با خبرنگار اعزامی مهر به عتبات گفت: کار زیبای اربعین (کار مشترک بین گروه سرود عقیق و مصباح) را برای اولین بار در شهر مقدس کاظمین در این روزهای منتهی به اربعین حسینی برگزار کردیم.

خسروی بیان کرد: ما تا روز اربعین در شهر کاظمین هستیم و این سرود زیبا را در موکب آل یاسین برای مردم اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نماهنگ زیبای اربعین نیز برای سال آینده آماده خواهد شد، بیان کرد: سرود و هنر زمینه ساز جذب نوجوانان به مفاهیم ارزشی است و از آنجایی که بسیاری از این گروه‌های سرود در مسجد تشکیل می‌شود نوجوانان را به سمت مسجد نیز خواهد کشاند.

سرپرست گروه سرود عقیق ادامه داد: به عنوان مثال ما در مسجد امام حسن عسگری (ع) و گروه سرود مصباح از دل فعالیت‌های هنری مسجد صدیقه طاهره (ع) رشد پیدا کرد.

خسروی با بیان اینکه طی چند روز در مسیر پیاده روی ضبط نماهنگ را خواهیم داشت، یادآور شد: خدا رو شکر استقبال مردم از اجرای نمایش بسیار خوب بوده است.

وی یادآور شد: از همه کسانی که زمینه اجرای برنامه‌های هنری گروه سرود ما را در بین زائران اربعین حسینی فراهم کردند تشکر فراوان دارم.

خسروی یادآور شد: هر چند فراهم کردن شرایط سفر چند نوجوان کار سختی است ولی اطمینان دارم خاطره خوبی در ذهن آنان نقش خواهد بست.

وی افزود: خرسندیم در قالب هنر خدمتی به فرهنگ مکتب اهل بیت (ع) ارائه کنیم و ساعاتی را در خدمت زائران باشیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور