#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از افزایش ۴۹ درصدی اعتبارات شهرداری‌های استان خبر داد.
؛ عباس زاده با اعلام این خبر در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خاطر نشان کرد: در قانون بودجه سال جاری ۸۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری‌های استان مصوب شده که این میزان اعتبار، نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها خواهد داشت.
?وی با اشاره به اینکه سال گذشته از طریق وزارت کشور ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی به شهرداری‌ ها و دهیاری‌های استان اختصاص یافت، اظهار امیدواری کرد؛ این اعتبارات در سال جاری، افزایش چشمگیری داشته باشند.
?معاون استاندار متذکر شد: سال گذشته از محل اعتبارات جزء سه تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور در خصوص اعطای تسهیلات کم بهره به روستاییان در حوزه‌های توانمندسازی و اشتغال، حمایتی و معیشتی و نیز انشعابات و تأسیسات ۲۸ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.
?عباس زاده افزود: تاکنون هزار و ۴۹۸ نفر متقاضی مبلغ ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات را از این محل دریافت نموده اند.
?وی از فرماندران شهرستان های ۱۱ گانه استان خواست؛ با توجه به محدودیت زمانی، پیگیری های لازم را برای جذب حداکثری تسهیلات تا پایان اردیبهشت ماه انجام دهند.
?معاون استاندار اظهار داشت: سال گذشته سه دستگاه ماشین حمل زباله با اعتبار ۴۶۰ میلیون تومان و ۴۴ دستگاه تجهیزات حفاظت شخصی آتش نشانان با مجموع اعتبار ۶ میلیارد تومان به صورت رایگان به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.
?عباس زاده با بیان اینکه در مجموع سال گذشته ۳۰۵ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان از سوی دهیاری‌های استان اجرا شده، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۳ عنوان دوره آموزشی به میزان ۱۴۸ ساعت برای دهیاران و اعضای شورای اسلامی برگزار شده است.

?وی به تشریح ظرفیت های شورایی استان پرداخت و گفت: در استان خراسان جنوبی ۳۱ شهر، ۲۷ بخش و ۶۳ دهستان داریم و در مجموع ۲ هزار و ۸۳۲ به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهرهت و روستاهای استان می باشند.
?به گفته وی؛ تعداد ۹۴۹ روستای استان دارای دهیاری است و ۲ هزار و ۶۷۸ نفر عضو شوراهای اسلامی این روستاها می باشند.
?معاون استاندار، استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا را به عنوان نخبگان محلی و نمایندگان مردم در نقاط مختلف استان، فرصت بزرگی برای همکاری، تعامل و مشارکت مردم در راستای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای عنوان کرد .