این روزها اگر کسی به هر دلیل، چه تقاضای کار و چه خرید خدمت و کالا سری به شهرک‌های صنعتی این استان بزند، با تعداد زیادی از کارخانه‌هایی مواجه می‌شود که به علت‌های مختلف رو به تعطیلی‌اند. یکی از مهمترین علت‌ها، وصول مالیات‌های قانونی از این کارخانه‌داران و سرمایه‌گذاران است که در مواردی تاب و توان  انها را گرفته است. به طوری که به فکر تعطیلی کسب و کار خود هستند که پیامدهای آن بر همگان معلوم است. از جمله بیکار شدن نیروها این واحدها که فشار شدیدی به کارمندان آن سیستم‌ها وارد می‌کند.

آقای استاندار، بر سخت‌گیری‌های سازمان مالیاتی استان بر واحدهای تولید و کسبه ورود پیدا کنید. اینجا خراسان جنوبی، سرزمینی نه چندان برخوردار است و برای ایجاد هر شغل، خون دل‌ها خورده شده است. واقف هستید که اگر واحدهای موجود ورشکست شوند و دوباره بخواهیم از اول شروع کنیم، چقدر پرت سرمایه، انرژی و وقت خواهیم داشت. در زمان اقای مهندس پرویزی اتفاق خوبی که رخ داد این بود هر کس از سال نود و شش در شهرک صنعتی بیرجند، سرمایه‌گذاری کند می‌تواند از معافیت مالیاتی برخوردار گردد این راه را ادامه دهید.

اقای دکتر مروجه‌الشریعه، سرمایه‌گذاران از شما می‌خواهند تا دیگر کارخانه‌هایی هم که از قبل این تاریخ تاسیس شده‌اند، مشمول این طرح شوند تا شهرک صنعتی و اشتغال جانی بگیرد. حتی بد نیست اگر کسبه‌ی استان هم  معافیت‌هایی بگیرند. آقای استاندار، جلوی اعمال مالیات‌های سنگین و ورشکستگی کارخانجات بایستید.

شاید روزی برسد که مدیران مالیاتی به جای افتخار بر بیشترین وصول مالیات، بر حل بیشترین مشکلات این مردم در این حوزه ببالند و درک کنند اینجا جز حقوق کارمندان دولتی، لشگری و نهادی، چرخ همه چیز خوابیده است. اینجا کارافرینی می‌خواهد نه اجرای بی‌چون و چرا و خشک قوانینی که در هیچ جای دیگر کشور اینگونه که در خراسان جنوبی رعایت می‌شود اجرا نمی‌گردد.

آقای استاندار، متاسفانه جو حاکم بر استان، متولیان دولتی ما را کاسه‌ی داغ‌تر از آش کرده است و به جز اداره مالیات، موارد متعددی دیگری را نیز می‌توان نام برد. این مورد جایی است که نیازمند رسیدگی شما و یا هر مرجع مسئولی است تا این قانون‌مندی بی‌قانون را حل و فصل کند. باور کنید، گاهی تفسیر از قانون با قانومندی داغ اشتباه می‌شود.

انشالله روزی برسد در این استان که سر مایه گذاری  و اجرای قانون متعادل و منتطقه ایی باشد .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله