پیکر شهید دفاع مقدس در بیرجند تشییع شد + فیلم

 پیکر پاسدار شهید “رجب حسین‌زاده” از شهدای تازه شناسایی شده دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و با حضور پرشور مردم در بیرجند تشییع شد.

پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده که با گذشت ۴۰ سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شد، روز سه‌شنبه بر دستان مردم شهیدپرور این دیار از حوزه علمیه سفیران هدایت واقع در خیابان شهید مطهری به سمت سه راهی اسدی و سپس بهشت متقین بیرجند تشییع شد و با بدرقه باشکوه مردم و مسوولان در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

در این مراسم که معاونان استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر شهید حسین‌زاده نماز اقامه کرد.

 

تشییع‌کنندگان با شعارهایی نظیر “حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست”، “هیهات من الذله” و الله اکبر” این شهید دفاع مقدس را تا خانه ابدی همراهی کردند و در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) به عزاداری پرداختند.

شهید رجب حسین زاده ۱۷ شهریور سال ۱۳۶۲ وقتی ۱۸ سال داشت در عملیات والفجر سه در منطقه مهران به شهادت رسید و پس از ۴۰ سال پیکر پاکش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

پیکر شهید دفاع مقدس در بیرجند تشییع شد + فیلم

پس از اعلام این خبر به خانواده شهید حسین‌زاده، پیکر این شهید تازه شناسایی شده، اوایل هفته جاری از تهران وارد بیرجند شد.

پیکر این شهید والامقام در حالی تفحص و وارد کشور شد که پدر و مادرش به دیار باقی شتافتند و بار دیگر با حضورش فضای شهر بیرجند و استان خراسان جنوبی را به بوی خوش ایثار و شهادت عطرآگین کرد.

پیکر شهید دفاع مقدس در بیرجند تشییع شد + فیلم

مراسم وداع با شهید رجب حسین‌زاده نیز طی شب‌های گذشته در مکان‌های مختلف از جمله دیشب با حضور قشرهای مختلف مردم در آستان امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار شد.