#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

تجهیز آشیانه بالگرد اورژانس هوایی طبس از جمله مطالبات مسوولان این شهرستان است که در بازدید استاندار خراسان جنوبی از محل اجرای پروژه، مطرح شد.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در ادامه چهارمین سفر شهرستانی خود از پروژه در دست اجرای آشیانه بالگرد اورژانس هوایی طبس بازدید کرد.

آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از جمله پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان طبس که در راستای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقرار بالگرد اورژانس هوایی در حال احداث است.

تجهیز این آشیانه به جرثقیل سقفی و سامانه اعلان حریق، محوطه‌سازی و احداث پارکینگ از جمله مطالبات مسوولان شهرستان است که همزمان با حضور استاندار در محل اجرای پروژه، مطرح و بر پیگیری این مواد تاکید شد.

جواد قناعت با توجه به نیاز این شهرستان و مطالبه مردم مبنی بر تسریع در روند احداث و تجهیز بیمارستان دوم طبس و به منظور بررسی شرایط موجود از این پروژه هم بازدید کرد.

قرارداد اجرای این پروژه طبق تفاهم‌نامه چهار جانبه مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، شرکت زغال‌سنگ پروده طبس و شرکت پیمانکار در سال ۱۳۹۸ منعقد شد و براساس این تفاهم‌نامه، شرکت زغال‌سنگ پروده به نمایندگی از هلدینگ شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)، تامین اعتبار پروژه را در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود برعهده گرفته است.

تکمیل و تجهیز بیمارستان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن در حوزه وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و این بیمارستان که شامل اورژانس و بخش‌های متعدد تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود، در طرح اولیه ۱۰۰ تختخوابی در نظر گرفته شده اما افزایش تخت‌های آن پیش‌بینی شده است.

بیمارستان دوم شهر طبس با زیربنای‌ ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه ‌تا ‌پایان ‌مرحله ‌سفت‌کاری‌ ۱۲۵ میلیارد تومان‌ اعتبار نیاز دارد.‌