دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: تخلفات و کم کاری‌هایی در ساخت مجتمع هلال بیرجند صورت گرفته است که تا زمان ساخت پارکینگ، مجوز بهره برداری مجتمع داده نمی‌شود!

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ،گفت : ۹ سال از ساخت مجتمع بزرگ هلال در بیرجند می‌گذرد و متاسفانه متولیان امر نه تنها هیچ فکری برای پارکینگ آن نکرده اند بلکه تصمیمی هم برای رفع این معضل ندارند.

او تاکید کرد : خیابان طالقانی بیرجند به دلیل عرض کم، ظرفیت و گنجایش ترافیک اضافی را ندارد و در صورت راه اندازی مجتمع هلال بدون پارکینگ، مزاحمت‌هایی هم برای بیماران بیمارستان امام رضا (ع) و هم شهروندان بوجود می‌آید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: هم اکنون به علت صرف میلیارد‌ها تومان هزینه برای ساخت مجتمع هلال، امکان تخریب مجتمع و تعبیه پارکینگ وجود ندارد؛ اما از شهرداری خواسته ایم مجاور مجتمع یک پارکینگ چند طبقه احداث کند.

طلب میلیاردی شهرداری از مجمتع، صرف ساخت پارکینگ می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به طلب ۲۲ میلیارد تومانی شهرداری بیرجند از شرکت مجتمع هلال بیرجند افزود:دادستانی، شرکت را مکلف کرده است تا ۶ ماه آینده، بدهی میلیاردی خود را به شهرداری پرداخت کند و پارکینگ برای مالکان و مشتریان ساخته شود.

حجت الاسلام نسائی زهان بیان کرد: هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین، مجاور مجتمع هلال بیرجند وجود دارد که شهرداری می‌بایست با خریداری آن اقدام به ساخت پارکینگ کند تا همزمان با افتتاح مجتمع، پارکینگ هم به بهره برداری برسد.

او ادامه داد: مسئولان شرکت هلال بیرجند قول داده اند نیمی از بدهی شان به شهرداری را تا پایان امسال و مابقی را تا سه ماه نخست سال آینده پرداخت کنند تا کار ساخت پارکینگ روی زمین نماند.